کد خبر: 963740
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرپرست انجمن وزنه برداران معلولان
تیم ملی وزنه برداری کشورمان در حالی در مسابقات جهانی قزاقستان توانست بر سکوی قهرمانی بایستد که با انتقاد شدید سرمربی پیشین مواجه شد که چند ماهی است جایش را به حسین توکلی داده و با انتقاد از قهرمانی معلولان در رقابت‌های جهانی گفت: هرچند تیم قهرمان جهان شد، اما از نظر رکوردی ضعیف‌تر از جارکاتا بود.
سرویس ورزشی جوان انلاین – وحید صابری:  علی اضغر رواسی درباره ارزیابی از عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: شاید تیم قهرمان جهان شد، اما وقتی رکورد وزنه‌برداران را نسبت به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا مورد ارزیابی قرار می‌دهیم می‌بینیم که از نظر رکوردی بسیار ضعیف‌تر عمل کردند و چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم کمتر وزنه زدند. زمانی که من سرمربی تیم بودم تلاش کردم هر وزنه‌بردار را حداکثر در دو وزن آماده کنم تا تخصصی‌تر کار کند و دست مربی برای ارنج تیم راحت‌تر باشد. در مسابقات جهانی قزاقستان ۲ نفر از وزنه‌برداران به یک وزن بالاتر رفته بودند و باید میزان رکورد‌ها افزایش پیدا می‌کرد در حالی که با کاهش رکورد مواجه بودیم. باید مسوولین این افت رکورد‌ها را مورد بررسی قرار دهند که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. رواسی درباره پیرامون این پرسش که با این وضعیت شرایط تیم وزنه‌برداری معلولان را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: از الان نمی‌توان در خصوص پارالمپیک ۲۰۲۰ نظر قطعی داد. شاید در اثر تمرینات شرایط بهتری پیدا کنند. فدراسیون برای این تیم زحمات زیادی کشیده و قطعا بدون نتیجه نخواهد ماند. البته معتقدم اگر همین روند ادامه داشته باشد تیم متزلزل می‌شود و شاید به جای قهرمان جزو ۳ تیم برتر دنیا شود.
پس از انتقاد سرمربی پیشین به عملکرد تیم وزنه‌برداری معلولان در قهرمانی جهان، بابک محمدی سرپرست انجمن وزنه برداران معلولان در گفتگو با " جوان آنلاین" گفت: ما به این انتقادات توجهی نداریم ملاک مان قهرمانی بود که کسب شد. در این دوره از مسابقات سطح مسابقات جهانی به خاطر است که تمام ورزشکاران برای تکمیل ورودی‌ها و کسب سهمیه‌ها به میدان آمده بودند، بسیار بالا بود. استراتژی هر مسابقه با مسابقات دیگر فرق دارد و کادر فنی تشخیص می‌دهد که رکوردشکنی‌ها زده شود یا نه. ضمن این که باید بگویم در این دوره از مسابقات جهانی هیئت داوران و سیستم قضاوت بسیار سختگیرانه عمل کرد به طوری که در بعضی وزن‌ها حتی برخی از وزنه‌برداران مطرح و رکورد دار دنیا از کسب مدال بازماندند یا اوت شدند.
محمدی: انتقادات هدفمند و در جهت تخریب تیم ملی است
رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان در پاسخ " جوان آنلاین" مبنی بر اینکه انتقادات سرمربی پیشین هدفمند است یا از سر دل سویی اظهار داشت: قطعا از سر دل سوزیی نیست وگرنه طی یک هفته دو بار گفتگو آن هم با یک خبرگزاری چیزی جز تخریب نیست. برای من جای تعجب و سوال است که دوستان به جای تبریک گفتن از عملکرد تیم انتقاد می‌کنند در حالی که تیم در وضعیتی قهرمان جهان شد که با شرایط سختگیرانه داوران مواجه بودند. تیم ملی ما در نهایت اقتدار قهرمان شده آن وقت برخی‌ها فقط انتقاد نابجا می‌کنند و ارزش کار ملی را زیر سئوال می‌ببرند.
محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: همان طور که گفت در این دوره با توجه به شرایط خاص کادر فنی صلاح ندانست تا رکوردی زده شود، چون هر مسابقه شرایط فنی و تدابیر خاص خود را نیاز دارد. در کل هدف ما در این تورنمنت کسب مدال بود نه رکوردشکنی یا تکرار رکورد‌های قبلی. اگر کسی نسبت به عملکرد تیم انتقاد دارد بهتر است نظر کارشناسی ارائه بدهد و با اسناد و مدارک صحبت کند نه این که براساس رکورد‌های قبلی که تیم در مسابقات جهانی مکزیک، قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ژاپن و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا کسب کرده وضعیت تیم را مورد ارزیابی قرار دهد. به هر صورت معتقدم تغییر در کادر فنی نه تنها مانع رشد ملی‌پوشان نشده است بلکه با تغییر اوزان در برخی وزن‌ها حتی ارتقاء رکورد نیز داشتیم. سیامند رحمان هم قرار نبود رکورد بزند، چون کمی مصدوم بود، اما به هر حال توانست مدال طلا را کسب کند. انشاله در المپیک حتما رکورد را جابجا خواهد کرد.
رییس انجمن وزنه برداری معلولان در پایان خاطرنشان کرد: هیچ جای نگرانی برای آینده تیم وزنه‌برداری معلولان وجود ندارد و سعی ما بر این است که با برپایی منظم اردو‌ها تیم را برای مسابقات بعدی آماده کنیم تا بهترین نتیجه را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنیم.
رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان خاطرنشان کرد: در این دوره ما برخلاف مسابقات جهانی قبلی در شرایطی قهرمان جهان شدیم که با ۹ ورزشکار موفق به کسب ۳طلا، ۳ نقره و یک برنز شدیم و اوتی هم نداشتیم، در حالی که در مسابقات جهانی مکزیک با ۱۴ وزنه بردار اعزامی موفق به کسب ۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز شدیم و دو نقر هم اوتی داشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار