کد خبر: 963688
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی گفت: کاراته ایران قدرت خود را بر آسیا دیکته کرد و اگر از این تیم حمایت شود توانایی تاریخی سازی در المپیک توکیو را خواهد داشت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: احمد صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر ادامه داد: حداقل سه دوره بازی‌های آسیایی، چندین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و چند دوره مسابقات قهرمانی جهان را بدون وقفه با تیم‌های مختلف ملی به عنوان مربی تجربه کرده‌ام، به جرأت می‌گویم که کاراته آسیا با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است. در این دوره شاهد بودیم کشور‌هایی را که تا همین چند سال پیش تیمی در کاراته نداشتند، حضوری قدرتمندی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در واقع کاراته قاره کهن در حال متحول شدن است. حضور مربیانی از ایتالیا، استرالیا، آذربایجان، ترکیه و.. در کشور‌های مختلف آسیایی بیانگر آن است که نگاه دولت‌ها به این رشته تغییر کرده است. این موارد در کنار حضور بیش از ۳۰ کشور و تعداد زیادی از قهرمانان مطرح دنیا باعث شد این دوره در سطح فنی بالایی برگزار شد.

کاراته آسیا تمام قد برابر ایران تعظیم کرد
سرمربی تیم ملی کره جنوبی افزود: در این شرایط عملکرد تیم ملی کاراته ایران فارغ از نتایجی که باعث شد در برخی اوزان به مدال نرسیم را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم. به خصوص آنکه شرق، غرب، جنوب آسیا و آسیای میانه در برابر ایران تمام قد تعظیم کرد. تیم ایران با برتری مقابل ترکمنستان، هند، قزاقستان با آن ریشه قوی در کاراته، ژاپن به عنوان مهد کاراته و عربستان به عنوان نماینده عرب‌ها که با هر ابزاری سعی دارند خود را رخ بکشند به این مهم دست یافت. برتری ۳ بر صفر در مبارزه نهایی و انتقامی که گنج زاده از رقیب عربستانی گرفت. در کنار پیروزی غرورآفرین دختران در مبارزه نهایی برابر ژاپن به اندازه‌ای ارزشمند بود که اگر کارشناسی بخواهد چشم خود را به روی واقعیت‌های موجود ببندد و گلایه کند که در حال تبدیل شدن به تیمی ثابت و موفق می‌شویم، کم لطفی است. در واقع هدف این به ظاهر کارشناسان برهم زدن تمرکز مربی است.

ضعف بزرگ کاراته آسیا
صافی با اشاره به ممانعت از حضور امیر مهدیزاده در این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: این موضوع شوک روحی بدی به کل تیم ایران و حتی به ما مربیانی ایرانی فعال در کشور‌های دیگر وارد کرد. اینکه یک قهرمان با آن همه توانایی نتوانست در این مسابقات حضور داشته باشد، ضعف بزرگ اتحادیه کاراته آسیا و فدراسیون جهانی است. سوالی که جوابی برای آن پاسخی پیدا نشد این بود که اگر کاراته کا محروم است چگونه در مسابقات جهانی و لیگ‌های کاراته وان مبارزه کرده و به مدال هم رسیده است؟ مهدیزاده در همین مسابقات ثبت نام شد، ID کارت گرفت و حتی وزنکشی هم کرده چرا نباید مجوز مبارزه دریافت کند؟ این کم لطفی کاراته آسیاست. با این وجود نتایج مسابقات نشان داد که ایران مانند نگینی است که نه تنها در سطح کاراته آسیا که در کاراته دنیا می‌درخشد.

کادر فنی ایران به اهداف خود رسید
این کارشناس کاراته افزود: در این دوره تمرکز کادر فنی روی کاراته کا‌هایی بود که می‌توانستند سهمیه المپیک کسب کنند و خوشبختانه تا حدودی زیادی این هدف نیز محقق شد. پورشیب سرگروه تیم ملی با کسب مدال طلا امتیازات کامل بدست آورد، حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار با عملکرد خوب خود نشان دادند از امید‌های کسب سهمیه هستند. در کاتای تیمی مردان و بانوان هم نمایش خوبی داشتیم. در مجموع کاراته ایران نتایج قابل دفاع و ارزشمندی را بدست آوردیم.



انگیزه ما دو چندان می‌شود
وی ادامه داد: متأسفانه ایران در خصوص ارتباط بین المللی از همه طرف تحت هجوم هستیم و گویی جامعه جهانی کاراته نمی‌خواهد توانایی ایران را ببیند. نرسیدن ایران به کرسی هیأت رئیسه شاید قابل قبول نباشد و یا تصور کنند که کار ما سخت می‌شود، ولی معتقدم برعکس انگیزه ما ایرانی‌ها دوچندان می‌شود.

کاراته کره جنوبی در مسیر پیشرفت قرار دارد
صافی به عملکرد مربیان ایرانی حاضر در این مسابقات هم اشاره کرد و گفت: این دست مربیان در این دوره از رقابت‌ها دست خالی به کشور‌های خود بازنگشتند. رشیدنیا در ماکائو، شاطرزاده در ویتنام، نکوفر در کویت، سلیمانی در مالزی، خواجه حسنی و نادر بیگی در امارات و من در کره جنوبی به نسبت شرایطی که داشتیم، عملکرد خوبی بود و خیلی خوشحالم که کره جنوبی هم آهسته آهسته خود را بالا می‌کشد. دو نماینده کاتای ما تا رده بندی هم رسید. مدال برنز کاتای انفرادی کسب کردیم و دو شانس کسب برنز کومیته داشتیم که متأسفانه به دلیل حضور ریاست فدراسیون کاراته آسیا که اماراتی بود از دست رفت.

به کاتا توجه شود
وی افزود: تیم ایران در صورتی نایب قهرمان شد که ۴ طلای کاتا به ژاپنی‌ها رسید. فکر می‌کنم باید به این بخش در کاراته ایران توجه بیشتری شود و باید از مربیانی که در سطح دنیا دانش فنی بهتر و بیشتری دارند استفاده کنیم.

می‌توانیم تاریخ ساز توکیو شویم‌
من همه این نتایج خوب و درخشان را تبریک می‌گویم، موفقیت‌های خوبی بدست آمد و این نتایج باید باعث شود تا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، نگاه و توجه ویژه‌ای به نظرات و برنامه‌های فدراسیون و کادر فنی داشته باشد تا ما بتوانیم تاریخ ساز المپیک ۲۰۲۰ توکیو شویم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار