کد خبر: 963685
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی گفت: انگلیس باید بداند که جواب توقیف کشتی ایران، توقیف کشتی آن‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: اگر انسان بخواهد خودش را اصلاح کند و راه الهی را پیش بگیرد باید خود را موظف به انجام چند کار بداند، نخستین راه مراقبت انسان از خودش است، در واقع واعظ درونی داشته باشد.
امام جمعه اصفهان افزود: قدم دوم آن است که فرد بداند خیلی‌ها مراقب او هستند که مهم‌ترین آن‌ها خداوند است و آیات متعددی در این زمینه وجود دارد، نفر بعدی فرشتگان هستند و سومین چیزی که مراقب انسان است زمین است، مراقب و ناظر دیگر رفتار و اعمال انسان‌ها، پیامبر اکرم(ص) و در نهایت مؤمنان و ائمه اطهار هستند.
وی ادامه داد: با تأمل در برخی از روایات متوجه می‌شویم که انسان باید آگاه باشد که خداوند از رگ گردن به او نزدیک‌تر است و به تمام ذرات وجود انسان آگاه است، بنابراین انسان در نخستین قدم باید مراقب خودش باشد و دوم بداند که دیگران اعمال او را ثبت و ضبط می‌کند و سوم آگاه، به آگاهی و نظارت خداوند به اعمال او باشد.
طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم با اشاره به روز زیارت حضرت امام رضا(ع) بیان داشت: در روایت است که روز قیامت درجه زوار امام رضا از زوار همه ائمه اطهار بالاتر است و حضرت امام رضا(ع) می‌فرمایند، کسی که مرا زیارت کند در حالی که عارف به حق من باشد من و پدرانم در روز قیامت شفیع او هستیم و هرکس که ما شفیع او باشیم اهل نجات است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن سالگرد اقامه نماز جمعه اضافه کرد: حکم اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از انقلاب اسلامی در سال 58 به دستور امام راحل داده شد و ما این روزها به برکات انقلاب اسلامی و این فرمان حکیمانه امام خمینی چهلمین سال برپایی نماز جمعه را گرامی می‌داریم چراکه چهلمین سال اهمیت ویژه‌ای دارد همان‌گونه که بیشتر پیامبران در 40 سالگی به رسالت برگزیده شدند و اربعین امام حسین نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین انسانی که به 40 سالگی می‌رسد به نوعی کامل شده و خداوند به او نگاه ویژه‌ای دارد.
وی با تأکید بر فضیلت‌های نماز جمعه ابراز داشت: در وسائل الشیعه 60 باب به مسأله جمعه و نماز جمعه اختصاص داده شده و در بسیاری از روایات به فضیلت نماز جمعه و روز جمعه تأکید شده است به طوری که آمده است هیچ روزی به عظمت جمعه نیست و از همه اعیاد بالاتر است که برای نمونه می‌توان به استجابت دعا افراد بین دو خطبه نماز جمعه و یا تأکیدات غسل جمعه اشاره کرد.
طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم در بحث تأکید نماز جمعه روایات متعددی را مطرح کرده است که از جمله آن می‌توان به این روایت اشاره کرد که می‌فرمایند: خداوند نماز جمعه را تا روز قیامت بر شما واجب کرده است و بر هر مسلمانی واجب است تا این فریضه عبادی، سیاسی را به جماعت برگزار کند.
امام جمعه اصفهان اذعان داشت: در روایتی دیگر آمده است اگر کسی نماز جمعه را عمداً و بدون علت ترک کند با بار نفاق قلب خود را پر خواهد کرد، همچنین در رابطه با رفتن به نماز جمعه آمده است، هیچ قدمی نیست که برداشته شود به سمت نماز جمعه برود مگر اینکه آن قدم‌ها به آتش جهنم حرام شود.
طباطبایی‌نژاد بیان داشت: نماز جمعه 5 مرداد سال 58، امروز به بیش از 900 نماز جمعه در کشور تبدیل شده است.
وی در پایان با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی گفت: پیروزی اخیر سپاه را تبریک می‌گوییم که به خوبی جواب دشمن را داد و انگلیس باید بداند که جواب توقیف کشتی ایران، توقیف کشتی آن‌ها خواهد بود و مردم ما هم باید بدانند که دشمن روز به روز ذلیل‌تر خواهد شد و این به دلیل نبود راهنمایان دینی برای آن‌ها است و نخست وزیر جدید انگلیس هم مانند ترامپ است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر