کد خبر: 963681
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
حاشیه‌ای بر رویکرد سعید معروف برابر منتقدان
رویکرد توهین آمیز سعید معروف برابر منتقدان هر چند با حمایت فدراسیون والیبال همراه شده، اما انتقادات زیادی را متوجه کاپیتان تیم ملی والیبال کرده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: وقتش نبود، آن هم پس از موفقیت نسبی در لیگ ملت‌ها و آماده شدن برای شرکت در گام اول انتخابی المپیک. هر چه بود، اما بار دیگر کاپیتان والیبال و منتقدانش روبه‌روی هم ایستاده‌اند آن هم با تندترین ادبیات که کار را به توهین هم کشانده است. یکسو سعید معروف بعد از آن نمایش درخشان در لیگ ملت‌ها و سوی دیگر هم منتقدانی که برخی نقد‌های تند و تیزشان به مذاق والیبالی‌ها خوش نیامده است. همین است که امروز والیبالی‌ها به جای آنکه انرژی شان را بگذارند برای مرور نقشه شکست شاگردان توماس ساملوو در مسکو و گرفتن بلیت توکیو، مقابل هم ایستاده‌اند تا حاشیه‌ها بلای جان موفق‌ترین رشته توپ و تور کشورمان شود.

گزارشی که آتش بیار شد
همه چیز از یک شایعه و گزارش آغاز شد، از شایعه غیرواقعی پناهندگی سعید معروف در امریکا آن هم در شرایطی که کاپیتان تیم ملی والیبال تنها برای چند روز استراحت در این کشور مانده بود، اما نام معروف کنار آن شایعه آنقدر جذاب بود که برخی بدون توجه به واهی بودنش آن را در شبکه‌های اجتماعی فوروارد کنند. پس از داغ شدن این شایعه مجازی، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم تلویزیون هم در گزارشی انتقادی، به استراحت سعید معروف در امریکا تاخت و علی رضوانی گزارشگر اخبار در بخشی از این گزارش به ماندن معروف در امریکا کنایه‌های تندی زد: «تیم حذف شده، طرف می‌مونه امریکا خستگیش در بره، درک می‌کنیم!»
با اوج گرفتن انتقادات، امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی والیبال درباره حرف و حدیث‌هایی که درباره ماندن معروف در امریکا وجود دارد، اینطور پاسخ داد: «موضوع خاصی وجود ندارد و سعید معروف و سعید رضایی تنها برای گذراندن تعطیلات خود چند روزی دیرتر به ایران باز می‌گردند. همه این بازیکنان هفت، هشت روز مرخصی دارند و می‌توانند در اختیاز خود باشند.»

همان پاسخ‌های توهین آمیز همیشگی!
با توجه به سابقه کاپیتان تیم ملی والیبال که نشان داده است کمتر روی خوشی به انتقادات حتی منصفانه‌اش نشان می‌دهد، همه در انتظار یک واکنش تند از سوی شماره ۴ والیبال بودند. همان هم شد و معروف که رابطه خوبی با خبرنگاران ندارد، به جای رسانه‌ها در صفحه اینستاگرامش به انتقاداتی که از او می‌شود، پاسخ داد آن هم با نوشتن یک پاسخ توهین‌آمیز تا مشخص شود کاپیتان معروف تغییری نکرده است.
او که پیش از این سابقه توهین‌های تند به منتقدانش را داشت، این بار هم با طاق شدن طاقتش منتقدان را با رکیک‌ترین الفاظ نواخت. در بخش‌هایی از متن واکنش اینستاگرامی معروف آمده است: «چشمشان از فرط حسادت و بخل و فلاکت چنان کم سو شده که موفقیت‌های والیبال را نمی‌بینند و مثل آدم‌های فرتوت و بی‌مصرف (مفت خور) فقط نق می‌زنند و لفاظی می‌کنند... خفه شده و مشغول خوردن نجاسات شوید، باشد که سیر شوید البته که سیر نمی‌شوید باشد که خسته شوید.»

حمایت فدراسیون والیبال از بی‌اخلاقی
با این حال اگرچه به لحن گزارش صداوسیما انتقاداتی وارد است، اما توجیهی بر این نمی‌شود که کاپیتان تیم ملی والیبال با عباراتی توهین آمیز، منتقدانش را مورد شماتت قرار دهد. نکته قابل تأمل هم جانبداری سرپرست فدراسیون والیبال از معروف است؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد اخلاق‌مداری جایی در سیستم مدیریتی این روز‌های والیبال ندارد و معروف با وجود توهین‌های متعدد نسبت به منتقدان در سال‌های اخیر از حاشیه امنیتی برخوردار است که فدراسیون والیبال توان و البته اراده‌ای برای برخورد و توبیخ این والیبالیست ندارد. این در شرایطی است که معروف به عنوان یکی از نابغه‌های والیبال دنیا باید از نظر شخصیت اجتماعی نیز رفتاری در خور شأن جایگاهش داشته باشد، مسئله‌ای که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.
بهنام محمودی پیشکسوت والیبال کشورمان نیز در این رابطه معتقد است معروف باید رفتار مناسب‌تری در برخورد با انتقاد‌هایی که از او می‌شود داشته باشد. او دیروز به خبرگزاری مهر گفت: «سعید معروف اگر در این زمینه از من مشاوره می‌گرفت قطعاً نمی‌گذاشتم چنین واکنش تندی داشته باشد. معروف باید بداند انسان‌ها هر چه مسیر پیشرفت را طی می‌کنند حواشی آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار