کد خبر: 963457
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: طرح ایران مهارت و تابستان مهارتی با کمک آموزش و پرورش در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سیدجمیل احمدی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان فنی و حرفه‌ای کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اگر به درستی نگاه کنیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهیم اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام داده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی را امری ضروری عنوان کرده‌اند که البته این موضوع مختص زمان خاصی نیست و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

احمدی افزود: اگر به درستی مفهوم اقتصاد مقاومتی را درک کنیم و در برنامه‌های اجرایی به کار بگیریم و آن را به عنوان یک استراتژیک بلند مدت ببینیم به رونق و توسعه همه جانبه کمک خواهد کرد.

وی گفت: باید در اقتصاد مقاومتی به حوزه آموزش هم توجه داشت چون با توانمندسازی افراد به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اذعان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به ما کمک می‌کند که ما سرمایه انسانی توانمندی را در جامعه پرورش و تربیت کنیم که به رونق تولید کمک کند.

احمدی افزود: نیروی انسانی توانمند یکی از مولفه‌های بسیار تاثیرگذار در بهره‌وری است.

وی خاطرنشان کرد: حذف وابستگی اقتصاد نفتی تنها با رونق تولید که از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است ممکن می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به سیاست‌های امروز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در گذشته نهضت مهارت‌آموزی مطرح بود اما اکنون نهضت مهارت‌افزایی مطرح است که باید به تناسب ظرفیت‌ها، بازار کار و غیره مهارت‌افزایی شکل بگیرد.

احمدی اظهار کرد: آزمون‌های پروژه‌محور در استان رونمایی شد و این پروژه به صورت پایلوت در استان کردستان آغاز شده است.

وی اذعان داشت: واحدهای خدماتی، تولیدی و صنعتی که می‌خواهند در استان مجوز ایجاد بگیریم در کنار این واحد یک پیوست آموزشی داشته باشیم تا همزمان با پیشرفت واحد نیروهای لازم برای آن آموزش داده شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: طرح ایران مهارت و تابستان مهارتی با کمک آموزش و پرورش در سطح استان آغاز شده است.

احمدی با بیان اینکه در گذشته خانواده‌ها دوست داشتند بچه‌های خود را به کلاس‌های ورزش و غیره بفرستند، عنوان کرد: به سبد خانواده‌ها بحث مهارت آموزی و آموزش اضافه شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر