کد خبر: 963429
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
‌ مشاور فرمانده کل قوا‌:
در حالی که اقدامات برهم زننده ثبات و امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی نیرو‌های فرامنطقه‌ای این روز‌ها در کانون توجهات جهانی قرار گرفته است، پیشنهاد مضحک لندن به کشور‌های اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد، موضوعی است که با واکنش مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی مواجه شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سرتیپ حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، در واکنش به پیشنهاد لندن به کشور‌های اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد، به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت، هر گونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، ممکن است باب رویارویی‌های خطرناک را باز می‌کند.
دهقان همچنین گفت: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن]به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند یا هیچ کس.
تنش میان انگلیس و ایران پس از آن آغاز شد که لندن یک کشتی حامل نفت ایران را بعد از عبور از تنگه جبل طارق توقیف کرد و ایران نیز بیست‌وهشتم تیرماه یک نفتکش انگلیسی را به دلیل تخلف در قوانین عبورومرور در تنگه هرمز توقیف کرد. وزیر سابق دفاع ایران همچنین با اشاره به سیاست تنش‌زای امریکا در منطقه نیز گفت: تحت هیچ شرایطی با ترامپ مذاکره نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر امریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی امریکا در منطقه هدف گرفته خواهد شد. دهقان تأکید کرد: هر جنگ امریکا علیه ما، به معنای رویارویی با ایران و متحدانش در کل منطقه است.

ابوظبی مرکز امریکایی حمله به امنیت ملی ایران
او همچنین به عربستان و امارات نیز هشدار داد و گفت که ابوظبی به مرکز امریکایی حمله به امنیت ملی ما تبدیل شده و خودش می‌داند چه باید انجام دهد... امارات اشخاصی را نزد ما فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند. دلیل این [چرخش موضع امارات]شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است. دهقان درباره عربستان سعودی نیز گفت: آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست [آن‌ها در یمن]است... ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.
مشاور فرمانده کل قوا همچنین اعلام کرد که ایران با کسی در خصوص سامانه‌های موشکی خود مذاکره نمی‌کند و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار