کد خبر: 963404
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
سرويس ايران جوان آنلاين: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از صادرات ۵۰ میلیون‌دلاری استان مرکزی به ۱۸ کشور خارجی در سال گذشته خبر داد.
سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه صادرات کالا‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی محلات پارسال ۵۰ میلیون دلار برای استان تولید ثروت کرده است، گفت: انواع محصولات کشاورزی، گل و گیاه، ماهی زینتی، سنگ نما و مواد شیمیایی در سال گذشته از محلات به ۱۸ کشور جهان صادر شده است. وی ادامه داد: محلات در تولید و صادرات ظرفیت بالایی دارد و امید است با برنامه‌ریزی و تسهیل امور روز‌به‌روز اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه بیشتر شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: ۹۰ درصد ماهیان زینتی کشور در این استان و شهرستان محلات تولید می‌شود.
فرخی گفت: این شهرستان به دلیل نوع کارکرد و تولید سنگ و فرآوری سنگ، ماهیان زینتی و گل در حوزه اقتصادی کشور و استان تأثیرگذار است. وی با اشاره به بازدید از واحد تولیدی کاغذ محلات، افزود: پیش‌بینی می‌شود این مرکز تولیدی به زودی به بهره‌برداری برسد. شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران و قطب تولید تریکو و ماهی زینتی کشور محسوب می‌شود و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار