کد خبر: 963396
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
نماینده دائم آلمان در سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره تخریب منازل فلسطینیان در شرق قدس اشغالی انتقاد شدیدی به سیاست‌های یکجانبه آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ در مسائل خاورمیانه وارد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: "کریستوف هاسگن"، نماینده دائم آلمان در سازمان ملل سیاست خاورمیانه‌ای ایالات متحده آمریکا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: ما به قدرت قوانین بین‌المللی اعتقاد داریم و ما اعتقادی به قدرت قدرتمندتر‌ها نداریم. برای ما قوانین بین‌المللی منحصر به فرد نیست.

وی که روز گذشته در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک سخن می‌گفت به طور خاص درباره اختلافات بین فلسطین و اسرائیل به نماینده آمریکا اشاره کرده و گفت: ایالات متحده آمریکا تحت رهبری "دونالد ترامپ" به صورت یکجانبه به برخی توافقات بین‌المللی توجه می‌کند. در این زمینه وی به قطعنامه‌ها در اختلافات با کره شمالی اشاره کرد.

وی همچنین گفت که از طرف دیگر آمریکا وقتی قطعنامه‌ای به محکومیت شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی می‌پردازد آن را رها می‌کند. حتی بعضا درباره ضمیمه کردن احتمالی بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل صحبت می‌شود و ما در این باره بسیار نگرانیم.

هاسگن همچنین اظهار داشت که آلمان هیچ گونه تغییرات قلمروی را نخواهد پذیرفت و این مسئله همچنین درباره شرق بیت المقدس هم صدق می‌کند. وی بخصوص درباره تخریب برخی منازل فلسطینیان در شرق بیت المقدس به وسیله نیرو‌های اشغالگر قدس ابراز نگرنی کرد.

دولت ترامپ در سال‌های گذشته تصمیمات یکجانبه زیادی را به نفع اسرائیل اتخاذ کرده که از جمله آن‌ها قبول ادعا‌های اسرائیل در بلندی‌های جولان اشغالی و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این منطقه بوده است. از این رو فلسطینیان دیگر ایالات متحده را میانجی عادلی برای حل مناقشات خود با اسرائیل نمی‌دانند و دستیابی به راه حل دو دولتی برای آن‌ها به آینده‌ای دور رفته است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار