کد خبر: 963389
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
زمین‌های ستاد قیمت مسکن را می‌شکند
موضوع خانه‌دار شدن شهروندان و به‌خصوص نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه از جمله دغدغه دولت و سازمان‌های مرتبط به شمار می‌آید. مسئله‌ای که حالا در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و ...
سرويس ايران جوان آنلاين: موضوع خانه‌دار شدن شهروندان و به‌خصوص نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه از جمله دغدغه دولت و سازمان‌های مرتبط به شمار می‌آید. مسئله‌ای که حالا در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و این ستاد اعلام کرده که به منظور کمک به دولت و خانه‌دار شدن افراد کم درآمد طی دوسال تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی احداث می‌شود.

تأمین مسکن نیازمندان و افراد کم درآمد از جمله نیاز‌های جامعه است که مقام معظم رهبری نیز بار‌ها و بار‌ها تأکیدات زیادی بر آن داشته‌اند. بر همین اساس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و رکود مسکن و نیاز افراد کم درآمد به سرپناه برای مشارکت در این کار اعلام آمادگی کرده، به همین خاطر قرار است طی دو سال آینده تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های مختلف ایجاد کند.

زمین‌های ستاد برای کاهش قیمت مسکن

روز گذشته بود که مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد: «به منظور کمک به دولت و خانه‌دار شدن افراد کم درآمد تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی احداث می‌شود.» علی نیکزاد که به قزوین سفر کرده بود تا تمهیدات لازم و مقدمات احداث مسکن برای نیازمندان این استان را بررسی کند، گفت: «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و رکود مسکن و نیاز افراد کم درآمد به سرپناه برای مشارکت در این کار اعلام آمادگی کرده است.»

وی افزود: «با تعاملی که با دولت و وزیر راه و شهرسازی و بانک مسکن داشتیم با دستور رئیس ستاد اجرایی برای کمک به دولت وارد کار شدیم تا تعداد زیادی از واحد‌های مسکونی را با رعایت حال واجدان شرایط احداث کرده و واگذار کنیم. این مسئول بیان کرد: «قرار است تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود و در این راستا زمین‌هایی که متعلق به ستاد اجرایی حضرت امام است در اختیار این طرح قرار می‌گیرد تا هزینه ساخت کاهش یابد.»
به گفته نیکزاد، پس از واگذاری نحوه باز پرداخت وام‌ها با یک تنفس سه ساله و قسط‌بندی ۳۶ ماهه صورت خواهد گرفت. وی اظهار داشت: «اعتباراتی که داده می‌شود ۲۰ میلیون تومان بالاتر از شورای پول و اعتبار است و ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید به هر واحد داده می‌شود و ۱۱۰ میلیون تومان آورده متقاضی است که تلاش می‌کنیم با متری ۱۵ میلیون ریال آن را بدون محاسبه قیمت زمین بسازیم.»

سهم قزوین ۷۰۰ واحد مسکونی

سهم استان قزوین ۷۰۰ واحد است و در دیداری که با امام جمعه و استاندار قزوین داشتیم جزئیات طرح تشریح و مقرر شد کمک‌های لازم صورت گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان این واحد‌ها ساخته شود و در شرایطی که خرید خانه برای افراد کم درآمد سخت شده مشکلاتی را از روی دوش ملت و دولت برداریم. مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان کردن مطلب فوق گفت: «این واحد‌ها به کسانی که فرم «ج» آن‌ها سبز باشد و خود و افراد تحت تکفل‌شان زمین و آپارتمان نگرفته باشند و پنج‌سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا را داشته باشند تعلق می‌گیرد.» نیکزاد یادآور شد: «با ضرورتی که در کمبود مسکن احساس می‌شود تلاش می‌کنیم در مدت دو سال این ۵۰ هزار واحد ساخته شده و تحویل شود.»
وی بیان کرد: «در قزوین دو قطعه زمین را شناسایی کردیم که یک قطعه ۲۵۰ هکتاری در شهرک مهرگان است که البته هزینه آماده‌سازی زیادی دارد و یک قطعه زمین ۲۰ هکتاری در مجاورت این شهرک متعلق به دانشگاه فرهنگیان است که کاربری آموزشی دارد و آماده خرید آن هستیم.» نیکزاد گفت: «ما در فاز اول برای ساخت ۷۰۰ واحد کار را آغاز می‌کنیم و آماده افزایش این تعداد هم هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار