کد خبر: 963334
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
احیای 20 واحد ورشکسته با 1400 کارگر در آذربایجان‌شرقی
رئیس جدید امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: امروز بیش از ۲۰ واحد ورشکسته تولیدی در استان آذربایجان‌شرقی مشغول به کار هستند و اجازه تعطیلی ندادیم به طوریکه چندین واحد تولیدی که تعطیل شده بودند دوباره احیا شده و یک‌هزار و ۴۰۰ کارگر تحت نظارت دادگستری مشغول به کار هستند و چندین کشور از صادرات تولید شده این کارگران بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری  در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل‌دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مجال برای ارائه گزارش نیست هر چند دادگستری استان با اتکاء به توانمندی قضات عالی‌مقام، دلسوز، باسواد اقدامات بسیار قابل ذکری در طول این مدت انجام داده‌ام. 

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی، حقوق عامه و غیره کارهای زیادی انجام گرفته است، تصریح کرد: در این مدت شاهد همدلی، صفا، صمیمت و تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌های استان بودم. 

رئیس جدید امور شوراهای حل اختلاف کشور افزود: هر اتفاقی افتاده است به همت تلاش و کوشش نیروهای دادگستری بوده است به طوریکه برنامه‌های سالیانه در ۲۵ فصل به طور کامل در بخش‌های دادگستری انجام می‌گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله وضعیت دادگستری به یک وضعیت مناسب رسیده و تعامل، مهربانی و دلسوزی جاری است. 

رئیس کل سابق دادگستری استان با تاکید بر ایجاد حفظ استقلال دستگاه قضایی در دادگستری گفت: در این خصوص از هیچ کاری غافل نبوده و تلاش‌های زیادی برای ایجاد تعامل هر چه بیشتر با نیروهای امنیتی، انتظامی و مجلس شورای اسلامی با حفظ استقلال دستگاه قضایی انجام گرفت. 

وی بیان کرد: یادم نمی‌آید که در همه ملاقات‌های مردمی کسی را بی‌جهت رد کنیم و به هیچ جهت ملاقات مردمی تعطیل شد. 

مظفری با اشاره به اینکه علاوه بر ملاقات مردمی، در خود دادگستری این ملاقات‌ها را در بین مردم و مساجد برگزار کردیم، تصریح کرد: بارها و بارها از سوی امام جمعه تبریز ما مورد تشویق قرار گرفتیم. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده تشکیل شده و در این ملاقات‌ها خوانده و بررسی شده است، گفت: حدود ۶۰۰ پرونده نیز به تهران ارسال شده و حتی برخی پرونده‌ها چندین بار مورد بررسی قرار گرفت. 

رئیس جدید امور شوراهای حل اختلاف کشور ابراز کرد: امروز بیش از ۲۰ واحد ورشکسته تولیدی مشغول به کار هستند و اجازه تعطیلی ندادیم به طوریکه چندین واحد تولیدی که تعطیل شده بودند، دوباره احیا شده و یک‌هزار و 400 کارگر تحت نظارت دادگستری مشغول به کار هستند و چندین کشور از صادرات تولید شده این کارگران بهره‌مند می‌شوند

وی متذکر شد: وقتی من به تبریز آمدم در حدود ۳۴ هزار فقره پرونده در دادگستری استان مسن بودند ولی الان به زیر ۳۰۰ فقره پرونده رسیده است. 

رئیس کل سابق دادگستری استان تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع و قاضی جزو اولویت‌های ما بوده و امسال پنجمین دوره مراسم تشویق قضات را براساس عملکرد، پاک‌دستی و ایثار بدون ورود به مسائل سیاسی برگزار کردیم. 

وی گفت: پذیرش این مسوولیت خطیر را به آقای خلیل‌اللهی تبریک می‌گویم چرا که رئیس کل دادگستری یعنی نماینده رئیس قوه قضائیه است و بنده به هیچ وجه از ایشان سُستی ندیده و همیشه قبل از همه به اداره می‌آمد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

مظفری ادامه داد: صبر در برابر مردم از ویژگی‌های رئیس کل جدید دادگستری است و امیدواریم دادگستری بیش از آنچه که اتفاق افتاده است، پیش رود. 

وی گفت: از همه خانواده‌های دادگستری که بسیار تلاش کردم تا چندین بار دور هم جمع کنم و قدردان زحمات آنها باشم، تشکر می‌کنم و عذرخواهی می‌کنم که بابت برخی کمبود اعتبارات نتوانستیم آنطور که شایسته است،کار انجام دهیم. 

رئیس کل سابق دادگستری استان ادامه داد: ما قاضی داشتیم که پرونده‌ها را برای بررسی به خانه برده و ساعات زیادی را برای بررسی می‌گذاشتند و این وسط خانواده‌های دادگستری همیشه مظلوم بودند.

وی به برخی ناراحتی‌های ارباب رجوع اشاره کرده و گفت: البته حق می‌دهیم چراکه فردی که به ما مراجعه می‌کند با مشکلاتی روبه‌روست و جایی جز ما ندارد که فریاد بزند ولی نباید در این میان از محبت و لطف مردم هم نسبت به ما غافل بود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر