کد خبر: 963312
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهربرگزارنمود؛
با حضور جمعی از متخصصان و پژوهشگران و شرکت اساتید، دانشجویان و فعالاناین دو حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهر نماینده مردم شهرستان  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این سمینار با اظهار خرسندی از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در پرداختن به طب سنتی و برگزاری این جلسه آموزشی گفت: تلفیق طب سنتی و نوین می تواند ما را به قله های علمی دانش پزشکی در جهان برساند.

سید محمد جواد ابطحی با اشاره به لزوم بهره گیری از منابع اصیل طب سنتی در کنار دانش روز پزشکی گفت: ایجاد پژوهشکده سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گامی بلند در راستای انجام فعالیت های علمی وپژوهشی در تلفیق و تکمیل طب نوین و سنتی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر هم در این همایش به لزوم هم افزایی و استفاده از اساتید و صاحب نظران هر دو دیدگاه طب نوین و طب سنتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر دارای ظرفیت و عزم لازم برای ایجاد دبیرخانه ای فعال به منظور پیگیری و تجزیه و تحلیل مباحث مربوط به طب سنتی و طب نوین با برخورداری از نظرات صاحبان اندیشه در این

حوزه می‌باشد.

دکتر پیمان داوری افزود: برگزاری این سمینار با حضور و مشارکت متخصصان واندیشمندان طب نوین و طب سنتی در کنار یکدیگر در این واحد دانشگاهی،آغازگر مسیری روشن در راستای تقویت هر دو دیدگاه و شناسایی و برطرف کردن چالش ها و آفت های آن است.

پروفسور سید ریحان ظهیر میردامادی نیز در این همایش با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی عمیق و ژرف در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحقیقات علمی انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی کم نظیر و بلکه بی نظیر است.

این استاد دانشگاه و فوق تخصص بیماری های زنان و زایمان و نازایی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در حوزه پژوهش و تحقیقات در سطح کشورپیشتاز است.

وی در ادامه به بررسی دیدگاه های طب نوین در حوزه ناباروری پرداخت و گفت:جای پژوهش و تحقیقات علمی در حوزه طب سنتی خالی است و دانشگاه آزاداسلامی واحد خمینی شهر می تواند این خلاء را پر کند.

دکتر محمد مظاهری سرپرست گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دراین همایش گفت: هیچ عقل سلیمی نمی تواند دستاوردهای طب نوین را نادیده بگیرد لیکن در جایی که طب نوین کارایی صد درصدی برای بهبود بیماری ها راندارد، طب سنتی، طب مکمل و طب تلفیقی می تواند در راستای تعامل و تقارب به درمان بیماری‌ها کمک کند.

گفتنی است در این سمینار دیدگاه های طب نوین و طب سنتی در حوزه مسائل ناباروری توسط متخصصان هر دو حوزه تشریح و در پایان به پرسش‌های حاضراندر میزگرد تخصصی با حضور متخصصان پاسخ داده شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار