کد خبر: 962997
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
فریدون حسن
خیلی هنر می‌خواهد که یک بدهی کوچک را به‌موقع پرداخت نکنی تا تبدیل به یک بدهی بزرگ و دردسرساز شود و بعد در چشم همه نگاه کنی و فریاد بزنی که یک کار بزرگ در پرداخت این بدهی انجام شد. هنرمندانه است اگر وظیفه‌ات را به‌موقع انجام ندهی و به تعهداتت پایبند نباشی تا کار به جای باریک و خطرناک کشیده شود و گره‌ای را که می‌شد راحت با دست باز کرد به دندان بکشی و بعد از آن یک پیروزی ملی بسازی و توقع داشته باشی که تمام کشور به‌خاطر این کار از تو تشکر کنند و تازه منتش را سر بقیه هم بگذاری!
این چند خط حتماً برایتان آشناست، مروری کوتاه بود بر آنچه در استقلال گذشت تا آبی‌ها از خطر محرومیتی که خودشان مسبب آن بودند برهند و فتحی، خطیر و اعضای هیئت مدیره آن را فتح‌الفتوح بدانند و کلاهشان را بالا بیندازند که یک مشکل ملی را حل کرده‌ایم!
مشکل پروپیچ حل شد و حالا یک مشکل تازه رخ عیان کرده است، مشکلی که باز هم آقایان مسئول استقلال خود را در برابر آن به ندیدن و نشنیدن زده‌اند. آقایانی که بابت پرداخت ۴۳۰ هزار دلار پروپیچ خود را به زمین و زمان زدند، این روز‌ها خود را در مقابل خواسته لئوناردو پادوانی به بی‌خیالی زده‌اند و صدای اعتراض این بازیکن استقلال را نمی‌شوند.
لازم به ذکر نیست که پادوانی در حین مسابقه در استقلال مصدوم شد و الان چیزی حدود دو سال است که روی ویلچر زندگی می‌کند، اما گویا برای مسئولان استقلال چندان اهمیتی ندارد که چه بر سر او آمده و چگونه روزگار می‌گذراند. البته خیال این آقایان راحت است، چون نه کسی به خاطر این همه قصور، آن‌ها را بازخواست می‌کند و نه نگرانی بابت پرداخت بدهی‌هایشان دارند. جایی هست به اسم بیت‌المال که هر وقت بخواهند به آن دست‌درازی می‌کنند، نمونه‌اش در همین پرونده پروپیچ که ۴۳۰ هزار دلار از یک منبع ناشناخته به سفارت ایران منتقل شد تا اگر فیفا زیر بار نرفت، با آن طلب پروپیچ پرداخت شود.
حالا یک بازیکن به نام پادوانی هست که تا امروز نجابت به خرج داده و با وجود تمام مشکلات جسمی از استقلال شکایت نکرده و دست‌آخر هم دست به دامان هواداران استقلال شده، چون مدیران باشگاه بی‌خیال پرداخت بدهی‌ها و انجام تعهدات خود شده‌اند. ادامه این روند، اما به شکایت پادوانی از استقلال به فیفا می‌انجامد. شکایتی که حتماً توسط مسئولان استقلال اینقدر نادیده گرفته می‌شود تا بعد از آن به قول خودشان به یک مسئله ملی تبدیل شود، درست مثل سوءمدیریت و اهمال آن‌ها در پرونده پروپیچ که با وقاحت تمام مشکل به وجود آمده بابت کم‌کاری خود را یک مشکل و مسئله ملی معرفی کردند و دست‌آخر شد آنچه همه دیدند.
پادوانی حرف‌هایش را به‌صورت درددل با هواداران استقلال در میان گذاشته و ایران را وطن دوم خود معرفی کرده است، اما این برزیلی بامعرفت ظاهراً با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست که بهتر است تا دیر نشده و کار از کار نگذشته به آن‌ها رسیدگی شود که در غیر این صورت معلوم نیست چه سرنوشتی گریبانگیر استقلال شود. مدیران این باشگاه بهتر است از رؤیاپردازی در خصوص فتحی که با به هدر دادن ۴۳۰ هزار دلار از سرمایه این باشگاه به دست آوردند، بیرون بیایند و پیش از آنکه دیر شود حداقل در پاسخ به نجابت پادوانی به یکی از تماس‌های او پاسخ دهند و بعد از آن به فکر پرداخت مطالبات این بازیکن باشند. طلبی که به‌طور حتم امروز مبلغ زیادی نیست، اما مدیران فوتبال ایران می‌توانند کاملاً هنرمندانه آن را چندین برابر و به یک مشکل ملی تبدیل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار