کد خبر: 962824
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری، مدیرمسئول خود با هجمه به ائمه جمعه و فرماندهان نظامی کشور، از آنان خواست کمتر صحبت کنند! مهاجری با بیان اینکه قوه مجریه باید از حمایت همه جانبه همه نهاد‌ها برخوردار باشد، نوشته که «واقعیت این است که متأسفانه بسیاری از مسئولان، زیاد حرف می‌زنند و در مواردی نیز خارج از محدوده‌ای که مربوط به آنهاست سخن می‌گویند. نظامیان وظایف مشخصی دارند که باید به آن‌ها عمل کنند ولی ورود آن‌ها به عرصه سخنوری که در بسیاری موارد مشکل‌ساز هم هست، اکنون به یک عادت تبدیل شده و گویا بعضی از آن‌ها تمرین سخنرانی کردن را از وظایف ذاتی خود می‌دانند!»
او در ادامه ائمه جمعه را هم دعوت به سکوت می‌کند: «صاحبان تریبون ازجمله ائمه جمعه در تمام فصول به‌ویژه در شرایط حساس کشور باید از ورود به مسائل اختلافی و جناحی پرهیز و مطالب خطبه‌های نمازجمعه و محتوای سخنرانی‌های خود را حداقل بر سه موضوع متمرکز کنند که عبارتند از: امید بخشیدن به مردم، تقویت وحدت و تلاش برای ارتقای اخلاق در جامعه.»
سخنان مهاجری در حالی است که اولاً مسئولان رده بالای کشور در مسائل مهم در هر حوزه‌ای باشد، حق رأی و نظر و اعلام موضع دارند. قانون هم برای نیرو‌های مسلح حتی در مسائل غیرنظامی، اما مهمی که مطرح است، در قالب عضویت در شورای عالی امنیت ملی حق رأی قائل شده است. ثانیاً نیرو‌های مسلح ایران از نهاد‌های موفق و کارآمد نظام هستند و این طور نیست که از وظیفه اصلی خویش عدول کرده باشند. ثالثاً سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه جزوی از کار ائمه جمعه است و سیاستگذاری برای ائمه جمعه وظیفه و اختیار مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیست. رابعاً کاش روزنامه جمهوری اسلامی آماری از کیفیت و کمیت سخنرانی دولتمردان منتشر می‌کرد تا معلوم شود کسانی که مسئولیت اجرایی و نه سخنرانی دارند، چه میزان و در چه موضوعاتی مدام سخنوری می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار