کد خبر: 962817
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
مشاور رئیس مجلس با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: در آبراهه بین‌المللی عبور بی‌خطر و بی‌ضرر جایز است. این نفتکش انگلیسی عبور پرخطر و پرضرر داشته است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرگزاری میزان، با بیان اینکه توقیف نفتکش انگلیسی مقابله به مثل نبوده است، افزود: این نفتکش علاوه بر اینکه محیط زیست در آن ناحیه را آلوده کرده است، همچنین به جای عبور از مسیری که برایش تعیین شده بود در مسیر معکوس حرکت کرده است. مانند خودرویی که در اتوبانی باید شمال به جنوب حرکت کند، اما عکس این مسیر ر اطی کند.
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: قطعا پلیس‌های منطقه شامل سپاه و سازمان امور بنادر و کشتیرانی ایران مراقب هستند و نفت‌کش‌هایی که بخواهند خلاف جهت حرکت و یا قوانین را نقض کنند، دستگیر کرده و سرجای خود می‌نشانند. حقیقت‌پور گفت: این‌دولت‌های مستکبر ۲۰۰-۳۰۰ سال است در این منطقه غارتگری کردند و کسی جلوی‌شان را نگرفته است ولی امروز جمهوری اسلامی جلوی آن‌ها می‌ایستد.
وی در پایان تصریح کرد: تا وقتی انگلیسی‌ها پاسخ درستی به این اقدامات پرضررشان ندهند و التزام ندهند که در آینده اگر خواستند از منطقه عبور کنند عبورشان بی‌خطر خواهد بود، این کشتی مهمان ما در بندرعباس خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار