کد خبر: 962809
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
تولید مستند- مسابقه «کارساز» با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به ایستگاه پایانی رسید.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «کارساز» مستند- مسابقه‌ای تلویزیونی برای رقابت ایده‌های برتر است؛ مسابقه‌ای جذاب و مستند درباره کسب و کار، میان کسانی که ایده درخشان در ذهن دارند، اختراع مهمی کرده‌اند که جهان تازه‌ای می‌سازند یا محصول ویژه‌ای ساخته‌اند که زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهند.
در مسابقه پایانی و مراسم اختتامیه «کارساز»، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با حمایت از تولید مستند- مسابقه «کارساز» در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار گفت: حرکت اشتباه ما از جایی آغاز شد که به فرزندانمان آموختیم معنی اشتغال، استخدام است و بهایی به ایده‌پردازی، نوآوری و تفکر خلاق ندادیم.
در این صورت مدرک‌گرایی رواج پیدا کرد و جوانان در دانشگاه‌ها به دنبال تکه کاغذی برای استخدام رفتند. پس از استخدام خوشحالی می‌کنند در حالی که نمی‌دانند این اقدام تمام اعتماد به نفس، مهارت‌ها و نوآوری‌ها از بین می‌برد.
اگر به این نکته برسیم که استخدام افتخار نیست و جوانان را با پول نه بلکه با تفکر و ایده‌های نوآورانه آن‌ها باید ارزیابی کرد، آن زمان به فرهنگ کارآفرینی هزار ساله خود بازگشته‌ایم. در این صورت متوجه می‌شویم که خام‌فروشی راه به جایی نمی‌برد و تنها فرهنگ مسموم وابستگی را به اقتصاد تزریق می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار