کد خبر: 962801
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم خشکسالی‌های پیاپی، در تولید گندم برای چهارمین سال خودکفا شدیم و در شکر و تولید دانه‌های روغنی نیز در آستانه خودکفا شدن هستیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ علی‌مراد اکبری ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آب و خاک استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه تجهیز نوسازی اراضی حسین‌آباد سادات که دارای ۴۵۰ قطعه بوده به ۶۰ قطعه تبدیل شده که این پروژه یکی از مصادیق بارز بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی گفت: در پروژه‌های آبیاری تحت فشار از سال ۹۲ تاکنون حدود ۹۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور انجام شده که تحول عظیمی در بخش بهینه کردن مصرف آب و کارایی مصرف آب در کشور صورت گرفته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در بحث آبیاری تحت فشار کشور بوده و متوسط آبیاری تحت فشار استان در برنامه پنجم ۶۰۰ هکتار بوده که سال گذشته تبدیل به ۷۰۰ هکتار و امسال تبدیل به یک‌هزار هکتار شده و ۱۰ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

اکبری تصریح کرد: خراسان جنوبی در سنوات گذشته در بحث آبیاری تحت فشار برنامه قوی نداشته و میزان سطح آبیاری تحت فشار استان نسبت به اراضی آبی ۱۶ درصد است و طی دو سال گذشته حدود ۵۰ درصد سطح آبیاری تحت فشار در استان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه "هرچقدر در استان آبیاری تحت فشار انجام شود منابع اعتباری آن را تأمین خواهیم کرد" ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان از لحاظ سطح اجرایی آبیاری تحت فشار است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به‌ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه‌جویی آب داریم و از سال ۹۲ تاکنون نیز بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب در کشور صرفه‌جویی شده است.

اکبری اظهار داشت: علی‌رغم خشکسالی‌های پیاپی، در تولید گندم چهار سال خودکفا شدیم و در شکر و تولید دانه‌های روغنی نیز در آستانه خودکفا شدن هستیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار