کد خبر: 962709
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
رئیس انجمن کشاورزان خبره کردستان گفت: در حالی کرایه حمل گندم 300 درصد افزایش یافته که افزایش قیمت خرید گندم فقط 20 درصد بوده است.

سیدحسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در بیجار با عنوان این مطلب که شهرستان بیجار قطب تولید گندم در استان کردستان و از قطب‌های برجسته تولید این محصول در کشور است، اظهار کرد: با این اوصاف، بیجار نیازمند توجه ویژه در بخش کشاورزی است.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت 80 درصد از مردم این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش کشاورزی به ویژه زراعت گندم سر و کار دارند.

رحیمی گفت: شهرستان بیجار پرچمدار تولیدات بخش کشاورزی به ویژه گندم است که توجه به آن رونق بیشتر تولید گندم را موجب می‌شود.

وی با اعلام نارضایتی کشاورزان از هزینه حمل گندم اظهار کرد: هزینه حمل گندم حدود 300 درصدی افزایش داشته، این در حالی است که افزایش قیمت خرید گندم فقط 20 درصد بوده است و این از عواملی است که اگر به آن رسیدگی نشود، کشاورزان را متضرر خواهد کرد.

رئیس انجمن کشاورزان خبره کردستان با اشاره به قیمت پایین گندم عنوان کرد: این کاهش قیمت گندم موجب دلسردشدن کشاورزان شده است و لذا با کنترل قیمت حمل گندم می‌توان از دلسردی بیشتر کشاورزان جلوگیری کرد.

رحیمی اظهار کرد: گندم تولیدی بیجار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده دیگر استان‌ها برای افزایش کیفیت آرد، گندم بیجار را با سایر گندم‌ها مخلوط می‌کنند.

رئیس انجمن کشاورزان خبره کردستان به گرانی‌های موجود در حوزه خرید ادوات کشاورزی اشاره و بیان کرد: کشاورزان در سال های گذشته با فروش تنها 20 تن گندم توانایی خرید یک دستگاه تراکتور را داشتند اما اکنون با افزایش هزینه ها با فروش 100 تن گندم نیز نیمی توانند یک دستگاه تراکتور خریداری کنند.

انتهای پیام/75/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر