کد خبر: 962708
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
هفدمین مدل درآمد پایدار برای شهرداریهای کشور در یزد رونمایی شد.

هفدمین مدل درآمد پایدار برای شهرداریهای کشور روز پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در نشست تخصصی سرمایه گذاری با حضور مدیران و کارشناسان مجموعه مدیریت شهری یزد توسط داود ندیم ( پدر سرمایه گذاری شهری ایران ) رونمایی شد .
ندیم در گفتگوی خبری اعلام نمود :تاکنون شانزده مدل برای ایجاد درآمدهای پایداربرای شهرداریهای کشور تهیه و رونمایی شده بود و هفدهمین مدل نیز با پایه ” وقف ” امروز در شهر یزد در جمع مدیران شهری معرفی شد .
وی گفت :بر اساس این مدل، از شیوه های مختلف وقف برای ایجاد درآمد پایدار برای سالهای آتی شهرداری استفاده میشود .
وی افزود: اگر از همان دهه شصت که شهرداریها را مستقل و خودکفا اعلام نمودند، شهرداریها فقط از این مدل و شیوه های مختلف ” وقف ” استفاده مینمودند اکنون مدیران شهری با مشکل درآمد مواجه نبودند و شهرهایمان اینگونه در وادی توسعه متوقف نشده بودند .
وی گفت : مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران که یک نهاد مردمی و بخش خصوصی است علیرغم بی توجهی هاو بی مهری ها و عدم حمایتها همچنان در حوزه اقتصاد شهری فعالیت مینماید وشیوه ها و متدها ومدلهای مختلف درآمدی را برای شهرداریها ، طراحی و تدوین و عملیاتی مینماید .
وی از شهرداری یزد خواست برای شروع این حرکت در کشور اولین لایحه را تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارایه نماید و طی آن بیست درصد از طلبهای وصولی بالای ده میلیارد ریال را به شیوه های مختلف وقف بعنوان درآمد جاریه برای امسال وسالهای آینده شهر ایجاد نماید .
داود ندیم گفت :در مدل وقفی، شیوه های مختلفی وجود دارد از جمله اینکه قسمتی از مطالبات شهرداری به یک دارایی خاص اختصاص می یابد تا از منافع آن جهت ثروت آفرینی و بهره مندی بصورت مستمر در حال و آینده بهره برده شود .
ندیم از کلیه محققان و پژوهشگران خواست تا نقطه نظرات تخصصی خود را در این خصوص در اختیار مدرسه سرمایه گذاری قرار دهند و اساتیدی که قصد تدریس در این خصوص را دارند با این مدرسه در ارتباط باشند.
وب سایت مدرسه مجازی سرمایه گذاری شهری کشور www.nadimiran.ir میباشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر