کد خبر: 962659
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری خبر داد
زارعی گفت: اوقاتی در طول هفته منتسب به وجود نازنین امام زمان (عج) است، در نتیجه تصمیم داریم با تدوین متون نمایشی و تولید تئاتر بر اساس آن‌ها مناسب با فضای مساجد، آثاری مروج فرهنگ مهدوی را برای نمازگزاران علاقه‌مند اجرا کنیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، گفت: از دیرباز مؤمنان و منتظران مهدی موعود (عج) در اوقاتی همچون سه‌شنبه شب‌ها یا شب‌های جمعه در محافل مذهبی، مساجد، بقاع و اماکن زیارتی متوسل شده و برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) دست به دعا برمی‌دارند.
وی ادامه داد: نمود بارز این اتفاق، محفلی است که سه‌شنبه هر هفته در مسجد مقدس جمکران به وقوع می‌پیوندد که طی آن عاشقان و دلسوختگان حریم اهل بیت (ع) با حضور در این مکان مقدس به راز و نیاز پرداخته و برای ظهور هرچه سریع‌تر بقیه‌الله (عج) دعا می‌کنند و البته روز جمعه نیز که متعلق به وجود نازنین ایشان است و در فرهنگ ایرانی- اسلامی عید محسوب می‌شود.
مدیرمرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: با توجه به فعالیت مناسبی که در دفتر تئاتر بچه‌های مسجد مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری شاهد آن هستیم اقدامات سازنده‌ای در جهت تربیت و هدایت فعالان نمایشی در مساجد کشور صورت گرفته است، لذا مناسب دیدیم از این ظرفیت در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ مهدوی از رهگذر ابزار مؤثر تئاتر و هنر‌های نمایشی استفاده کنیم. وی افزود: در نتیجه این مرکز درصدد است تا با تولید و تدوین متون نمایشی درخور و شایسته با مضامین و موضوعات مهدوی و فرهنگ انتظار زمینه را برای تولید و اجرای این آثار در مساجد و در ایامی که به آن اشاره شد، فراهم سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار