کد خبر: 962635
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
هر دم از این باغ بری می‌رسد
همین دو روز پیش یعنی پنج‌شنبه هفته گذشته بود که معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از بهره‌برداری تالار مرکزی این شهر تا کمتر از دو ماه دیگر خبر داد. تالاری که در ۱۵ اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح شده بود.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: همین دو روز پیش یعنی پنج‌شنبه هفته گذشته بود که معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از بهره‌برداری تالار مرکزی این شهر تا کمتر از دو ماه دیگر خبر داد. تالاری که در ۱۵ اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شده بود. حالا معلوم نیست بین افتتاح و بهره‌برداری چقدر فرق و فاصله است و اگر افتتاح‌ها نمایشی و سوری و برای جلب توجه مردم نیستند، چرا باید مجتمع و تالاری که هنوز قابل استفاده نیست، افتتاح شود.

سال ۱۳۸۶ بود که کلنگ ساخت تالار مرکزی رشت در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع به زمین زده شد تا رشتی‌ها هم بتوانند از خدمات فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند. ساخت این تالار آنقدر به طول انجامید که عمر بسیاری از هنرمندان گیلانی کفاف نداد تا شاهد بهره‌برداری از آن بوده و خود نیز برنامه‌ای در این تالار اجرا کنند. بالاخره اسفند ماه سال گذشته بود که با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار مرکزی رشت افتتاح شد. هر چند این تالار در سه طبقه شامل تالار اصلی مجموعه (کنسرت هال) با ظرفیت ١١٠٠ نفر، سالن تئاتر و نمایش با ظرفیت ۵۶۰ نفر، سالن گردهمایی و سمینار‌های فرهنگی با ظرفیت ١٠٠ نفر، سالن برگزاری موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر و فضا‌های آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری احداث و افتتاح شد، اما مورد بهره‌برداری قرار نگرفت و امروز بعد از گذشت چهار ماه از افتتاحش معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان خبر می‌دهد که تا دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

با افتتاح کاری صورت نگرفت

با اینکه تملک تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما گویی این وزارت خانه ترجیح داده تا با واگذاری آن به بخش خصوصی، اول به سرمایه و سود خود برسد، بعد مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند. مسئله‌ای که معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان نیز به آن اشاره کرده و گفته: «تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بهره‌برداری از این تالار مربوط به بخش خصوصی است. با رایزنی‌های صورت گرفته واگذاری آن در مراحل پایانی قرار دارد.»

سیدامیر مصباح با اشاره به برخی مشکلات جزئی در این زمینه، ادامه داد: «برای واگذاری تالار مرکزی رشت در حال حاضر تنها مشکلاتی در حوزه حقوقی و انتقال مدیریت به مؤسسه بهره‌بردار و فعالیت‌های تخصصی در حوزه اجرایی وجود دارد که کمتر از دو ماه دیگر با واگذاری این تالار به بخش خصوصی زمینه استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان فراهم می‌شود.» وی به طراحی زیبا و منحصربه فرد این تالار اشاره و تأکید کرد: «با توجه به سابقه غنی استان گیلان در حوزه هنری و فرهنگی بهره‌برداری کامل از این تالار زمینه تقویت و ارتقای فعالیت‌های این حوزه‌ها را فراهم کرده و فعالان این عرصه می‌توانند از امکانات موجود در این مجموعه استفاده لازم را ببرند.» به هرحال شهروندان به نوع تملک و طرف حساب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد کاری ندارند و می‌پرسند چرا بعد از ۱۲ سال، حالا که تالار مرکزی رشت آماده شده، مسئولان این دست و آن دست می‌کنند و چندین ماه هم باید منتظر این واگذاری‌ها باشیم؟
در اسفند ماه سال گذشته وقتی عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح این تالار حضور داشت، افتتاح آن را جزو آرزو‌های اهالی فرهنگ و هنر دانست. اما‌ای کاش وزیر محترم توجه می‌کرد که مردم آرزوی افتتاح نداشتند بلکه آرزوی بهره‌مندی و استفاده از آن را داشتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
مثل اینکه دوباره تعطیل شده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار