کد خبر: 962613
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
ملی‌پوش کاراته ایران پس از محرومیت از حضور در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، این تصمیم را نتیجه تسویه حساب دانست.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در حالی از امروز (جمعه) به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود که نام امیر مهدی‌زاده چهره شاخص کاراته ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و بازی‌های آسیایی از جدول رقابت‌های وزن ۶۷- کیلوگرم کنار گذاشته شد و تلاش مسئولان فدراسیون کاراته نیز برای حل این مشکل بی فایده بود تا در نهایت مهدی‌زاده علی‌رغم حضور در مراسم وزن کشی، از این رقابت‌ها کنار گذاشته شود.

اعتراض این کاراته‌کا در جریان دریافت مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی دلیل این محرومیت عنوان شده است؛ جایی که مهدی‌زاده پس از شکست در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مقابل حریفی از اندونزی به روی سکو رفت، اما به محض دریافت مدال نقره، آن را از گردن خود خارج کرد و در عکس دسته جمعی مدال‌آوران روی سکو نیز حاضر نشد.

همان زمان عنوان شد وی با محرومیت یک ساله مواجه شده، اما مسئولان فدراسیون کاراته اعلام کردند با رایزنی موفق به برداشتن این محرومیت شده‌اند. مهدی‌زاده در یک سال اخیر در رویداد‌های مختلف بین‌المللی از جمله قهرمانی جهان نیز حاضر شد و مشکلی برای مبارزه نداشت، اما حالا پس از یک سال مسئولان کنفدراسیون کاراته آسیا از حضور وی در رقابت‌های قهرمانی آسیا جلوگیری کردند تا یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلا برای ایران از رقابت‌ها کنار گذاشته شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اتفاقات سال گذشته بر روی سکوی دریافت مدال، عنوان کرد: کار من درست یا غلط، تصمیمی بود که در آن لحظه گرفتم و بلافاصله مدال را به دور گردنم انداختم، اما امروز بعد از یک سال و بعد از حضور در وزن‌کشی و دقیقا یک روز مانده به مسابقات اعلام می‌شود که من محروم هستم، دقیقا زمانی که دیگر فرصتی برای اعتراض نداشته باشم.

وی افزود: این در صورتی است که بعد از بازی‌های آسیایی من در مسابقات آلمان و جهانی اسپانیا، مسابقات چین، اتریش، ترکیه، مراکش و چین شرکت کردم و در آن رقابت‌ها خبری از محرومیت نبود. البته بعد از بازی‌های آسیایی مسئولان وقت فدراسیون خبر از لغو محرومیت من دادند و اعلام کردند با پرداخت جریمه این مشکل برطرف شده است. اگر من محروم بودم چرا ثبت نام شدم و چرا در وزن کشی حاضر شدم؟ اگر محروم بودم ابلاغ یا ایمیل آن کجاست یا اینکه چرا در انتخابی تیم ملی شرکت کردم؟ برای من کاملا مشهود است که این اتفاقات چیزی جز تسویه حساب نیست. چرا من باید قربانی جنگ‌های نیابتی در کاراته شوم؟

مهدی‌زاده افزود: امروز خیلی‌ها سودای المپیک در سر دارند، اما آیا برای رسیدن به این هدف باید هر عملی را انجام داد؟ من مسابقات آسیایی را از دست دادم. الان شما خوشحالید و احساس می‌کنید که به هدفتان نزدیک شدید؟

به گزارش ایسنا، تاکنون مسئولان فدراسیون کاراته واکنشی در قبال این اتفاق نداشته‌اند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار