کد خبر: 962519
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم برخورد با واحدهای صنفی عطاری متخلف با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تأکید کرد.

بابک محبوب علیلو در جلسه بررسی نحوه برخورد با واحدهای صنفی عطاری متخلف، بر جلوگیری از فعالیت عطاری‌های غیرمجاز و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرای مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: عطاری‌ها تنها می‌توانند به فروش انواع گیاهان دارویی با رعایت مقررات اقدام کنند و مجاز به فروش داروهای دیگر نیستند.

در این جلسه مقرر شد در عمل به تکلیف قانونی مقرر در ماده 27 قانون نظام صنفی اتحادیه عطاری‌ها در اسرع وقت با اهتمام و جدیت لازم نسبت به شناسایی واحدهای صنفی مذکور بر اساس مقررات اقدام کند و طی یک ماه نتیجه شناسایی واحدهای متخلف را به پلیس نظارت بر اماکن استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی گزارش کند.

ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور: محل دایر شده به‌وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور: واحد صنفی تنها در موارد زیر پس از گذراندن مراحل مندرج در‌ آئین‌نامه‌ای که به تصویب وزیر بازرگانی خواهد رسید، به‌طور موقت از یک هفته تا‌  6 ماه تعطیل می‌شود:

‌الف - اشتغال به شغل یا مشاغل دیگر در محل کسب، غیر از آنچه در پروانه کسب ‌قید گردیده یا کمیسیون نظارت مجاز شمرده است.

ب - تعطیل محل کسب بدون دلیل موجه حداقل به مدت پانزده روز برای آن دسته‌ از صنوفی که به تشخیص هیأت عالی نظارت موجب عسر و حرج برای مصرف‌کننده‌ می‌شود.

‌تبصره - تشخیص موجه بودن دلیل با اتاق اصناف شهرستان است.

ج - عدم پرداخت حق عضویت به اتحادیه براساس ضوابطی که در آئین‌نامه ‌مصوب کمیسیون نظارت تعیین شده است.

‌د - عدم اجرای مصوبات و دستورات قانونی هیأت عالی و کمیسیون نظارت که به‌وسیله اتحادیه‌ها به واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر