کد خبر: 962505
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
قرعه‌کشی مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد
همگروه‌های ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی قطر مشخص شدند. مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها دیروز در مالزی برگزار شد و بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ملی ایران در گروه C با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج همگروه شده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ۴۰ تیم آسیایی حاضر در مرحله نخست در قالب هشت گروه پنج تیمی از ۱۴ شهریورماه رقابت‌شان را آغاز می‌کنند و مرحله اول مقدماتی تا خرداد سال ۹۹ ادامه خواهد داشت. بر اساس اعلام AFC هشت تیم برتر هر گروه و چهار تیم دوم برتر مستقیماً به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود خواهند کرد.

همگروه‌های قدیمی
در مراسم دیروز تیم کیهیل، مسئول برداشتن قرعه‌ها بود و ایران هم همچون دیگر تیم‌های مدعی آسیا از جمله استرالیا، ژاپن، کره، قطر و چین در سید یک قرار داشت. هنگ‌کنگ و کامبوج دو رقیب جنوب شرقی ما هستند و عراق و بحرین هم دوباره در دور مقدماتی حریفان کشورمان شده‌اند. عراق اصلی‌ترین حریف تیم ویلموتس در مرحله اول رقابت‌های قهرمانی به شمار می‌رود. این تیم که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته یکی از مدعیان قاره آسیا محسوب می‌شود و همیشه هم حریف سرسختی برای کشورمان بوده است. خطرناک‌ترین رقیب ما برای کسب پیروزی دست به هر کاری می‌زند. این در حالی است که ویلموتس هنوز شناخت زیادی از تیم‌های آسیایی و به‌ویژه حریفان ایران ندارد. عراقی‌ها قرار است در این دوره در ورزشگاه بصره از تیم‌های مهمان پذیرایی کنند. بحرین دیگر رقیب سنتی ایران است. در سال‌های گذشته همیشه رویارویی ایران- بحرین حساسیت‌های خاص خود را داشته و نتیجه این بازی برای هواداران کشورمان اهمیت زیادی دارد. تیم ویلموتس اولین بازی خود را ۱۹ شهریورماه در هنگ‌کنگ مقابل تیم ملی این کشور برگزار خواهد کرد. باید دید سرمربی بلژیکی در نخستین محک رسمی خود چه برنامه‌ای برای درخشش ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در نظر دارد.

نه آسان، نه سخت
رئیس فدراسیون فوتبال هیچ نگرانی از بابت صعود ایران به مرحله دوم انتخابی جام جهانی قطر ندارد. مهدی تاج دیروز به عنوان نماینده کشورمان نظاره‌گر مراسم قرعه‌کشی بود. تاج در گفتگو با فارس در توصیف گروه ایران اظهار داشت: «به نظر من بین گروه‌ها، گروه ما نه آسان است و نه سخت. البته گروه D این مسابقات کمی سخت‌تر از گروه ایران است. فوتبال ایران باید خودش را نشان دهد، چون تیم اول آسیاست و در سیدبندی هم دیدید که ایران در سید A قرار داشت. ما باید نشان دهیم آقای فوتبال آسیا هستیم. من دوست داشتم در گروه A قرار می‌گرفتیم.»

در انتظار پوست‌اندازی
کارشناس فوتبال کشورمان قرار گرفتن در گروه C را بهترین قرعه برای ایران خواند. از آنجا که همواره رویارویی با تیم‌های عربی حواشی زیادی را برای فوتبال ایران به همراه داشته، این‌بار نیز انتظار می‌رود بازی مقابل عراق و بحرین به‌ویژه در خارج از خانه حساسیت زیادی داشته باشد. جلال چراغپور در گفتگو با میزان ارزیابی‌اش از همگروهی ایران با عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج را اینطور بیان کرد: «معتقدم در این مرحله در گروه نسبتاً آسانی قرار گرفته‌ایم، اما باید یک موضوع را مدنظر داشته باشیم و آن اینکه همزمان با شروع این مسابقات، بهترین فرصت است تا کادر فنی تیم ملی یک پوست‌اندازی تازه در تیم ملی ایجاد کند. باید این مسئله را به فال نیک گرفت که ویلموتس به دنبال ترمیم و جایگزین کردن بازیکنان جدید در تیم ملی است و به نظرم این فرصت خوبی خواهد بود تا بازیکنان جدیدی که به تیم ملی می‌آیند، توانایی‌هایشان را بهتر به اثبات برسانند.» مارک ویلموتس زمان زیادی نیست که مسئولیت یوزپلنگ‌ها را برعهده گرفته است. البته تیم ملی در این چند وقت چند بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشته، اما به گفته چراغپور هنوز برای صحبت کردن در خصوص عملکرد ویلموتس زود است: «فعلاً خیلی زود است در مورد عملکرد ویلموتس در تیم ملی اظهارنظر کنیم. پس از انجام چند دیدار بهتر می‌توان به این سؤال پاسخ داد. دیدار دوستانه با تیم امید نمی‌تواند ملاک یا نشان‌دهنده توانمند‌های فنی ویلموتس باشد. در بازی‌های سخت است که معیار سرمربی تیم ملی مشخص می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار