کد خبر: 962503
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
محرومیت، نتیجه وعده‌های پوشالی فتحی
پرواضح بود که طلب پروپیچ با وجود همه ادعا‌های فتحی، مدیرعامل استقلال برای این باشگاه دردسرساز خواهد شد. دردسری که طبق خبر اختصاصی ایسنا که با استناد به حکم CAS که توسط کمیته انضباطی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده است، باشگاه استقلال را از دو پنجره نقل و انتقالات محروم کرده است: «در حکم CAS به صورت کاملاً واضح اعلام شده که استقلال در صورتی که نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا، طلب پروپیچ را پرداخت کند، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد و در صورت قصور دوباره در پرداخت بدهی به یک دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.»
شميم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: روز گذشته ۲۶ تیرماه، درست ۶۰ روز بعد از ابلاغ این حکم بود. حکمی که طی آن تأکید به محرومیت استقلال در صورت قصور شده است. این در حالی است که فتحی همچنان ادعا می‌کند که جای هیچ نگرانی نیست، چراکه با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپیچ، فیفا موافقت کرده که طلب این بازیکن را از محل درآمد‌های استقلال پرداخت کند، به همین خاطر نگرانی بابت حل این پرونده وجود ندارد. این در شرایطی است که وکیل پروپیچ می‌گوید برای اعمال محرومیت استقلال از سوی فیفا به ارسال نامه یا درخواست اجرائیه نیازی نیست و هم‌اکنون استقلال با رأی دادگاه حکمیت ورزش محروم است. در واقع در حکم قبلی نیز آمده در صورتی که تاریخ این مهلت به پایان برسد، محرومیت از جذب بازیکن در سطح داخلی و بین‌المللی از طرف فدراسیون فوتبال ایران و فیفا به صورت خودکار اعمال می‌شود، آن هم بدون تصمیم رسمی دیگر یا ابلاغ دیگری از طرف کمیته انضباطی فیفا یا دبیرکل آن. هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال می‌گوید استقلال تنها در صورتی که وکیل پروپیچ به فیفا اعلام کند در تاریخ مقرر پول را دریافت نکرده‌اند، محروم می‌شود. کپین، وکیل پروپیچ هم تأکید می‌کند که در شش ماه گذشته افراد زیادی از باشگاه استقلال با او صحبت کرده‌اند که فیفا فلان کار را خواهد کرد، اما فیفا هنوز هیچ کاری انجام نداده است. در حال حاضر استقلال باید ۲۰ هزار فرانک هم به عنوان جریمه به فیفا پرداخت کند که با وجود این هم از پنجره نقل و انتقالات محروم می‌شود. این حقیقتی است که وجود دارد، چراکه استقلال باید بابت جریمه کمیته انضباطی فیفا در تاریخ ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) این جریمه را در تاریخ مقرر پرداخت می‌کرد تا با محرومیت مواجه نشود که البته تا به امروز پولی پرداخت نشده است!
پروپیچ که زمان بهرام افشارزاده به استقلال پیوسته بود به خاطر قرار گرفتن در لیست مازاد مجبور به ترک این تیم شد، اما برای جدایی ۳۰ هزار دلار بابت فسخ قرارداد از باشگاه طلب کرد. مبلغی که به دلیل تعلل آقایان در پرداخت حالا به ۴۳۰ هزار دلار رسیده است. البته افشارزاده در دفاع از خود می‌گوید که آن زمان فقط پروپیچ نبود و ما ۴، ۵ میلیارد تومان پول به بازیکنان خارجی دادیم و هزینه‌های جاری باشگاه هم بود. اگر پول داشتیم به او هم می‌دادیم. ما بعد از شکایت، وکیل گرفتیم و با این بازیکن جلساتی در هتل گذاشتیم، ولی متأسفانه بعد از رفتن ما کسی این مسئله را پیگیری نکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار