کد خبر: 962471
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
آغاز طرح تابستانه کتاب از امروز
با آغاز طرح «تابستانه کتاب ۹۸» از امروز کتابخانه‌های عضو این طرح کتاب را با تخفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی به مردم ارائه می‌کنند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند. در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی، مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد. یازدهمین دوره از طرح تابستانه کتاب، از روز سه شنبه ۲۵ تیرماه در شهرستان‌ها آغاز شده و از امروز در تهران نیز برگزار می‌شود. در این طرح که ۶۶۰ کتابفروشی در سراسر کشور در آن عضویت دارند، هر فرد می‌تواند تا ۱۲۰ هزار تومان کتاب را با تخفیف بین ۱۵ تا ۲۵ درصد خریداری کند.
در این طرح در راستای تحقق شعار سال ۹۸ در جهت حمایت از تولید، میزان رایانه خرید برای کتاب‌های تالیفی ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه شده ۱۵ درصد تعیین شده است. این طرح در تهران به مدت هشت روز و در شهرستان‌ها ۱۰ روز ادامه دارد.
انجام طرح‌های تشویقی برای رونق گرفتن مطالعه و کتابخوانی با کاهش قیمت کتاب در قالب طرح‌هایی مانند طرح تابستانه انجام می‌شود. نیکنام حسین‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این باره می‌گوید: یکی از مواردی که به عنوان عامل کاهش مطالعه از آن یاد می‌شود، گرانی کتاب و کاهش قدرت خرید آن از سوی مخاطبان است، از این‌رو همواره سازمان‌ها و افرادی که دغدغه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند، درصدد بوده و هستند تا به نحوی قدرت مالی خرید کتاب را برای قشر کتابخوان افزایش دهند. چنین تلاشی گاه به صورت تخصیص کاغذ ارزان یا تسهیلات دیگر به ناشران و بعضی اوقات به شکل توزیع بن کتاب، خود را نشان داده است؛ اقداماتی که هنگام اجرا توانستند تا حدود زیادی بر نقش قیمت بالای کتاب بر کاهش مطالعه غلبه کنند. امسال نیز با توجه به گرانی‌های کاغذ و نیز نیاز‌های جدید جامعه در این زمینه، طرحی تدوین شده است که تا چند روز آینده به اجرا درمی‌آید. با توجه به جنبه‌های مختلف و متعددی که در طراحی و اجرای این طرح لحاظ شده است، می‌توان امیدوار بود ثمرات و آثار مثبت این طرح در جامعه دیده شود و بازخورد مناسبی از آن به دست آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار