کد خبر: 962458
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد: فروش این شرکت در آفریقا، غرب آسیا و هند، به علت خروج از ایران در سال ۲۰۱۸ و تهدید امریکا به تحریم، ۷/۲۷ درصد کاهش داشته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش رویترز، فروش خودرو‌های ساخت خودروساز فرانسوی رنو در نیمه نخست امسال در میانه رکود بازار خودرو در جهان، ۷/۶ درصد کاهش یافته است.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش خودرو‌های سبک از ۰۸/۲ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۹۴/۱ میلیون خودرو در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن کاهش یافته است.
بیانیه فروش رنو در حالی اعلام شد که صنعت خودرو در جهان در وضعیت خوبی قرار ندارد و بازار‌های بزرگ با کاهش اندازه مواجه و موانع تجاری پدیدار شده‌اند.
این گزارش یک روز پس از انتشار گزارش پژو منتشر شد؛ این خودروساز فرانسوی نیز از کاهش ۸/۱۲ درصدی در تحویل خودرو خبر داده بود. رنو اعلام کرد: رنو سهم بازار خود را در نیمه نخست امسال در بازار با وجود کاهش حفظ کرده است. این شرکت بدون محصولات جدید جایگاه خود را حفظ کرده است.
فروش رنو در بازار اروپا ثابت بود و در آفریقا، غرب آسیا و هند بیشتر به علت خروج از ایران در سال ۲۰۱۸ و تهدید امریکا به تحریم ۷/۲۷ درصد کاهش داشت.
روز گذشته نیز، دیگر خودروساز فرانسوی، پژو اعلام کرد: به دلیل تحریم‌های امریکا و خروج اجباری از ایران فروش این شرکت در آسیای غربی ۶۸ درصد سقوط کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار