کد خبر: 962390
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری مطرح شد
کمک به توسعه اقتصادی شهر، اصلی‌ترین کلیدواژه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان از پروژه در حال ساخت نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه معاونان شهرداری با حضور در پروژه در حال ساخت نمایشگاه بینالمللی بزرگ اصفهان، آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه بزرگ شهری را بررسی کردند. در این بازدید، دستورات لازم برای تسریع در روند ساخت بزرگترین پروژه اقتصادی کلانشهر اصفهان صادر شد تا در سریع ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از این پروژه بزرگ اقتصادی با اشاره به اینکه نمایشگاه، زمینه‌ساز بازگشت رونق اقتصادی به کلانشهر اصفهان است، گفت: اصفهان به عنوان یکی از مراکز مهم و بزرگ اقتصادی کشور، نیازمند برخورداری از یک مجموعه نمایشگاهی مناسب برای ارائه تولیدات و خدمات شرکت‌های سراسر کشور بود.

فتح‌الله معین افزود: اصفهان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب و وضعیت اقتصادی خاص، می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور در زمینه‌های مختلفی نظیر تجارت، صنعت و کشاورزی مطرح شود؛ بنابراین، بهره‌برداری از یک نمایشگاه استاندارد، بزرگ و مدرن می‌تواند جایگاه اصفهان را در این عرصه‌ها تثبیت کند.

وی با اشاره به اینکه روند پیشرفت فیزیکی نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان در دو سال اخیر بسیار مطلوب بوده است، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از فاز یک این مجموعه بزرگ اقتصادی باشیم تا کمک شایانی به رونق اقتصادی بیشتر شهر اصفهان انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری و شرکت نمایشگاه‌های اصفهان یک‌تنه به میدان آمدند و برای ساخت و تکمیل این پروژه تلاش کردند، اضافه کرد: خوشبختانه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در اجرای این پروژه بزرگ درگیر بروکراسی‌های اداری ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی نشد و یک تنه تلاش کرد زمینه‌های لازم برای تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ را ایجاد کند.

وی با اشاره به زمان بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان، گفت: تاکید شورای اسلامی شهر و مدیران شهری این است که نمایشگاه بزرگ تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد؛ بر این مبنا، شورای شهر نیز بودجه مورد نیاز را تصویب کرده و حمایت‌های خود را بر تکمیل آن متمرکز کرده است.

معین ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه، زمینه رونق کسب و کارها در اصفهان ایجاد شود تا شاهد توسعه اقتصادی این شهر باشیم.

-‌ نمایشگاه بزرگ، ویژگی آینده شهر اصفهان است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این بازدید، ویژگی آینده شهر اصفهان را نمایشگاه بین‌المللی بزرگ دانست و گفت: اکنون ویژگی بزرگ شهرهای توسعه یافته، رویدادهای نمایشگاهی آنها است و بنابراین، نمایشگاه بین‌المللی بزرگ، به مهمترین مشخصه شهر اصفهان تبدیل خواهد شد.

علی یارمحمدیان با بیان اینکه پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان، بستری برای توسعه همه جانبه این شهر خواهد بود، افزود: فضای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه، 47 هکتار است که فاز نخست آن 17 هکتار را شامل می‌شود؛ ضمن اینکه در طرح‌های توسعه‌ای امکان توسعه این پروژه به 150 هکتار نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی بزرگ اصفهان، 15 هزار مترمربع فضای مفید نمایشگاهی را در اختیار فعالان اقتصادی و علاقمندان به حضور در نمایشگاه‌های مختلف می‌گذارد، تصریح کرد: در کنار سالن اصلی این نمایشگاه، 35 هزارمترمربع فضای روباز نمایشگاهی پیش‌بینی شده تا فعالان اقتصادی بتوانند با انسجام بیشتری در نمایشگاه اصفهان حضور یابند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پس از بهره‌برداری از این پروژه، فضای نمایشگاهی موجود در این کلانشهر، پنج برابر خواهد شد، ادامه داد: اجرای این پروژه در فضای پرنوسان کنونی اقتصاد بسیار دشوار و مهم است اما در صورت بهره‌برداری می‌تواند مشکلات فعالان اقتصادی در رونق کسب و کارها را نیز مرتفع کند.

وی با بیان اینکه در براوردهای اولیه، 150 میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ پیش‌بینی شده است، گفت: خوشبختانه با کاهش و صرفه‌جویی اصولی در هزینه‌های ساخت نمایشگاه بین‌المللی بزرگ، توانسته‌ایم شرایط مساعدی برای تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری از آن در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر