کد خبر: 962385
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان:
بیش از چهار میلیارد و 661 میلیون تومان در سه‌ماهه نخست سال 98 برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی 10 هزار و 943 خانوار تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به حضور در روز ملی تأمین اجتماعی و با تأکید بر اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان باهدف بهره‌مندی آن‌ها از مزایای مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، گفت: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به ۵۵ سالگی و داشتن حداقل ده سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی را دریافت می‌کنند و بر همین اساس کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌دهد تا بعد از گذر ۱۰ سال و بهره‌مندی از مزایای آن از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه نخست سال 98 بیش از چهار میلیارد و 661 میلیون تومان برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی 10 هزار و 943 خانوار شامل 6829 زن سرپرست خانوار و 4114 خانوار مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی، توسط کمیته امداد اصفهان هزینه شد.

زارع بابیان اینکه کمیته امداد همه راه‌هایی که به ایجاد درآمد پایدار و قابل‌قبول برای نیازمندان تحت حمایت منتهی می‌شوند را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده است، گفت: مجریان طرح‌های اشتغالی که با رسیدن به درآمد معادل حداقل حقوق مصوب وزارت کار مستمری آن‌ها قطع می‌شود هم مشمول پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی توسط این نهاد می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه حق بیمه پرداختی توسط این نهاد فقط برای بهره‌مندی خانوارهای هدف از خدمات و مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی‌شده است و شامل خدمات درمانی آن سازمان نیست، گفت: این نهاد به شکل میانگین برای هر زن سرپرست خانوار ماهیانه مبلغ 125 هزار تومان و برای هر خانوار مجری طرح‌های اشتغال ماهیانه 282 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه در سه‌ماهه نخست سال 98 به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد.

وی یادآور شد: تاکنون 626 نفر از مددجویان به دنبال اجرای این طرح توسط کمیته امداد اصفهان و با رسیدن به سن قانونی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری بهره‌مند شده‌اند.

زارع در انتها ضمن دعوت از مردم نیکوکار و خیران گران‌قدر اصفهانی برای کمک به این نهاد درزمینهٔ حمایت از نیازمندان، گفت: صاحبان صنایع، کارفرمایان و کارآفرینان می‌توانند با استخدام و به‌کارگیری مددجویان علاوه بر اجر اخروی از بسته تشویقی کمیته امداد اصفهان بهره‌مند شوند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر