کد خبر: 962324
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
محمد دهقان، محمدحسن صادقی‌مقدم و هادی طحان‌نظیف با رأی نمایندگان مجلس به عضویت شورای نگهبان درآمدند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد دهقان، محمدحسن صادقی‌مقدم و هادی طحان‌نظیف با رأی نمایندگان مجلس به عضویت شورای نگهبان درآمدند.
به گزارش فارس، انتخاب سه نفر به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌قوه قضائیه در دستورکار نشست سه شنبه مجلس شورای اسلامی بود. وکلای ملت پس از استماع اظهارات کاندیدا‌های معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه، به محمد دهقان، محمدحسن صادقی مقدم و هادی طحان نظیف رأی مثبت دادند.

براساس این گزارش، محمد دهقان ۲۳۰ رأی، صادقی مقدم ۱۸۱ رأی و هادی طحان نظیف ۱۵۶ رأی نمایندگان را کسب کردند. مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی اداره مجلس را بر عهده داشت، پس از اعلام نتایج آرا، گفت: از زحمات آقای دهقان که چهار دوره نماینده مجلس بودند، تشکر می‌کنیم. رأی مجلس به ایشان به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان به معنی قبولی استعفای وی است. در ادامه محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران از همکاران خود در مجلس خداحافظی کرد. عبدالمحید مرتضوی دیگر کاندیدای عضویت در شورای نگهبان هم نتوانست اکثریت آرا را کسب کند. علی غلامی دیگر کاندیدای عضویت در شورای نگهبان قبل از رأی‌گیری اعلام انصراف کرده بود.
۳ عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان را بهتر بشناسیم

در ادامه بخشی از سوابق سه عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان را مرور می‌کنیم:
محمد دهقان متولد سال ۱۳۴۱ در شهرستان طرقبه شاندیز و از اعضا و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. او نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود. وی در انتخابات مجلس دهم نیز از همین حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. محمد دهقان نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی است. تأسیس خبرگزاری دانشجو نیز یکی دیگر از فعالیت‌های محمد دهقان در عرصه سیاسی و رسانه‌ای محسوب می‌شود. هادی طحان نظیف از سال ۹۳ عضو مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان است. پیش از این و به مدت یک سال در سال‌های ۸۸ و ۸۹ مدیر گروه حقوق
اجتماعی- فرهنگی مرکز تحقیقات شورای نگهبان بوده و از سال ۸۹ مشاور معاون اجرایی و امور انتخابات این شوراست. او همچنین از سال ۹۵ تا ۹۶ هم دبیر گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) بوده است.

محمدحسن صادقی‌مقدم دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران است و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در سال ۱۳۶۷ در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است. وی همچنین دارای دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس است. او در تیر ماه سال ۱۳۸۷ طی حکمی از سوی فرهاد رهبر، رئیس وقت دانشگاه تهران به‌عنوان مشاور عالی رئیس این دانشگاه منصوب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار