کد خبر: 962309
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
سرویس حقوق جوان آنلاین: 
انفساخ شرکت مدنی به واسطه فوت یکی از شرکا
شرکت مدنی، به لحاظ جایز بودن آن با فوت یکی از طرفین منفسخ می‌‍‌گردد.

مطالبه مهریه از طریق واحد اجرای ثبت
امکان اقدام از طریق واحد اجرای ثبت در مطالبه مهریه، یک امتیاز اضافی برای زوجه است و صرف مطالبه مهریه از طریق مذکور (بدون دریافت مهریه) مانع از رسیدگی در دادگاه نیست.

تعهدات مشتری در تسهیلات مشارکتی
در تسهیلات مشارکتی، مشتری پذیرفته که سهم‌الشرکه بانک را به قیمت تمام شده خریداری کند و در صورت پایین بودن قیمت فروش از قیمت تمام شده، مابه‌التفاوت را از اموال خود مجاناً به بانک بپردازد. این امر تابع قاعده اقدام بوده و با توجه به اصل صحت و لزوم قرارداد‌ها لازم‌الوفاست. عوامل مؤثر در شکست احتمالی طرح‌ها از جمله مسائل اقتصادی، نوسانات ارزی و... خارج از اراده و اختیار بانک است و دلیل موجه محسوب نمی‌شود.

مزایای پایان کار و حق سنوات
مطابق آرای ۱۳۴۷، ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ مورخ ۱۷ /۱۲ /۹۵ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بند‌های ۴ و ۵ دستورالعمل شماره ۱۷ روابط کار ابطال گردید و مطابق احکام مزبور، به کارگرانی که ترک کار می‌نمایند، اعم از آنکه دارای قرارداد کار دائم یا قرارداد کار مدت موقت باشند، مزایای پایان کار یا حق سنوات تعلق می‌گیرد.

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرائم اینترنتی
مطابق مواد ۳۰ و ۳۱ قانون جرائم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸، قوه قضائیه موظف است به تناسب ضرورت، شعبه یا شعبی از دادسراها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نظامی و تجدیدنظر را برای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای اختصاص دهد. قضات دادسرا‌ها و دادگاه‌های مذکور باید از میان قضاتی که آشنایی لازم به امور مربوط به رایانه دارند، انتخاب شوند. همچنین در صورت بروز اختلاف در صلاحیت، حل اختلاف مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار