کد خبر: 962251
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
استفاده از کارت هوشمند ملی به عنوان اوراق اصلی هویتی
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: صرفاً با پرداخت وام نمی شود آمار ازدواج را افزایش داد از این رو برای افزایش میزان ازدواج باید امید به زندگی را در جوانان افزایش دهیم.

 احد جودی  در نشست شورای وقایع حیاتی شهرستان بناب با اشاره به ثبت 100 درصدی وقایع حیاتی در این استان در زمان قانونی اظهارکرد: همکاری دستگاه های خدمات رسان و اجرایی زمینه ساز ارائه آمار به روز واقعی خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم حذف استفاده از شناسنامه یا کارت های قدیمی ملی و رونوشت های آن در ادارات اذعان کرد: با ایجاد زیرساخت ها و نیز همکاری ادارات کل در آینده نزدیک از کارت هوشمند ملی به عنوان اوراق اصلی هویتی استفاده خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی سپس با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان افزود: باید با همکاری نهادهای متولی امر زمینه های ایجاد وقوع طلاق در جامعه ریشه یابی شود.

جودی خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی، اعتیاد و فاصله طبقاتی و فرهنگی از عوامل بروز طلاق بوده، لیکن آمار آن در برخی مناطق و خانواده های مرفه نشین نیز بیشتر از سایر نقاط و اقشار جامعه است.

بر پایه این گزارش، فرماندار بناب نیز در این نشست با تأکید بر لزوم بهره گیری از کارت هوشمند ملی در ارائه خدمات به مردم گفت: با اجرای تمهیدات از کارت هوشمند به عنوان تنها اوراق هویتی استفاده خواهد شد.

امین رفیعی با بیان اینکه آمار وقایع حیاتی به عنوان زیربنای برنامه ریزی برای اجرای طرح های مختلف در پروژه های عمرانی و فرهنگی است و برای ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه آمارهای وقایع حیاتی ضروری است؛ افزود: متأسفانه در گذشته در این خصوص کوتاهی و سهل انگاری شده است!

وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد جمعیت شهرستان بناب کارت ملی جدید دریافت کرده اند؛ گفت: اگر زیرساخت ها فراهم باشد به راحتی می توان به نتایج مورد نیاز دست یافت.

این گزارش حاکی است، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب نیز در این نشست با اشاره به وقایع حیاتی شهرستان بناب در 3 ماهه اول امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال 97 گفت: در 3 ماهه اول سال 97 تعداد متولدین شهرستان 550 نفر بود که این آمار در 3 ماهه اول سال جاری 504 نفر است که 7/3 درصد ولادت استان در شهرستان بناب اتفاق افتاده است.

اسماعیل نیا همچنین اضافه کرد: در 3 ماهه اول سال 97 تعداد فوتی ها 141 نفر بود که در سال 98 این تعداد به 194 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در بحث ازدواج نیز در 3 ماهه اول سال 97 تعداد ازدواج ها 394 مورد بوده که در مدت مشابه سال جاری این رقم 330 نفر بوده و 64 نفر کاهش نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال بناب در ادامه خاطرنشان کرد: در 3 ماهه اول سال 97 آمار طلاق در شهرستان بناب 75 مورد بود که در سال 98 این آمار 74 نفر است و یک نفر کاهش یافته و جایگاه شهرستان بناب در بحث طلاق رتبه ششم استان آذربایجان شرقی است.

گفتنی است، شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر