کد خبر: 962247
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
برای حل مشکلات همه باید پای کار بیایند
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مشارکت دانشگاهیان و متخصصان در روند تصمیم‌گیری و حل مسائل و مشکلات جامعه، گفت: جامعه باید از دانشگاه هدایت شود.

 محمدرضا پورمحمدی در جلسه مجمع مشورتی دانشگاهیان و نخبگان استان اظهار داشت: بسیاری از مسائل جامعه نیازمند نگاه از بیرون و فارغ از رویکردهای اداری و تشریفاتی است و دانشگاهیان همچنین متخصصان توانایی این کار را دارند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌ها و کار گروه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: با وجود این فعالیت‌ها،کارها آن‌طور که مورد انتظار است، پیش نمی‌رود و این نشان می‌دهد که دستگاه‌ها و مدیران ما دچار روزمرگی شده‌اند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند همکاری و هم‌فکری همه متخصصان و صاحب‌نظران است، افزود: برای ایجاد تحول همه باید پای کار بیایند و این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با آغوش باز از نظرات متخصصان، نخبگان و دانشگاهیان استقبال می‌کنیم، افزود: انتظار ما از مجمع مشورتی این است که کارهای جدید و متمایز و راه‌حل‌های امکان‌پذیر برای مشکلات ارائه کند.

وی، مجمع مشورتی نخبگان و دانشگاهیان را حلقه اتصال مدیران اجرایی و متخصصان حوزه‌های مختلف دانست و گفت: این مجمع باید محملی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های نخبگان باشد.

پورمحمدی همچنین نحوه ارتباط دولت با مردم را مهم خواند و گفت: کارآمد کردن سیستم‌های ارتباطی مردم و دولت و متناسب ساختن انتظارات عمومی با امکانات و توانمندی‌های کشور دو موضوع مهم در این زمینه هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مجمع مشورتی باید مسائل استان را شناسایی و با اولویت‌بندی نسبت به علت‌یابی و ارائه راهکارهای عملی اقدام کند، افزود: از همه صاحب‌نظران و نخبگان حوزه‌های مختلف برای همکاری با این مجمع دعوت می‌کنیم.

اعضای مجمع مشورتی دانشگاهیان و نخبگان استان نیز در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه فعالیت این مجمع و همکاری آن با مدیریت اجرایی استان بیان کردند.

این مجمع متشکل از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان، جوانان فعال در حوزه‌های کارآفرینی، فناوری و ارتباطات و نمایندگان بخش خصوصی است که به عنوان بازوی علمی مشورتی مدیریت استان تشکیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر