کد خبر: 962241
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
سرپرست فرمانداری شهرستان بانه
سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: جنگل‌ها ظرفیت‌های مهم طبیعی، گردشگری و منابع ارزشمند خدادادی در شهرستان بانه هستند و حفظ و صیانت از این منابع وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

به گزارش خبرگزاری جوان از بانه، محمد امین‌زاده شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان رشته جنگلداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان با اشاره به محدودیت منابع ملی و ضرورت پاسداشت و حفظ جنگل‌ها به عنوان بارزترین نمود منابع خدادادی و موهبتی طبیعی، از آمادگی دولت برای حمایت از برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای صیانت از جنگل‌ها با مشارکت مردم به ویژه روستاییان این شهرستان خبر داد.

در این نشست صمیمی که در مرکز پژوهش و توسعه جنگلداری زاگرس شمالی برگزار شد، امین‌زاده با اشاره به اهمیت ایجاد و توسعه واحدهای دانشگاهی در شهرستان بانه، خاطرنشان کرد: در عین افزایش فضاها و واحدهای آموزش عالی، کیفیت بخشی هم از اولویت‌های ما در زمینه توسعه علمی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه در ادامه تصریح کرد: در سال‌های گذشته جایگاه تجاری و رونق اقتصادی شهرستان بانه شاید این دیدگاه را به وجود آورده بود که این شهرستان از مسائل علمی و تحقیقاتی دور مانده است، اما وجود ۳۴ هزار دانش‌آموز از جمعیت ۱۵۸ هزار نفری این شهرستان، وجود ۳ واحد دانشگاهی شامل پیام نور، آزاد اسلامی و علمی -کاربردی، و همچنین راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی پیش رو، گواه روشنی بر تلاش و همت دولت و نخبگان علمی این شهرستان در ارتقای جایگاه علمی بانه به عنوان نگین علم، ادب، فرهنگ و تجارت در کشور بوده است.

نقی شعبانیان دانشیار جنگلداری، معاون پیشین دانشجویی دانشگاه کردستان و رئیس اسبق دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه هم گفت: در اردوی علمی اخیر، ۱۲ نفر از دانشجویان سال آخر کارشناسی جنگلداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان با سفر به شهرستان بانه، در مدت سه هفته به بررسی ظرفیت‌های جنگلداری در این شهرستان و راه‌های حفظ و صیانت از این منابع خدادادی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان در تحقیقات خود جنگل‌های منطقه "هواره خول" از توابع بخش ننور شهرستان بانه را پایش و ارزیابی می‌کنند و در پایان یافته‌های علمی، راهکارها و پیشنهادات خود در زمینه حفظ و توسعه جنگل‌ها را در قالب طرح جنگلداری بانه ارائه می‌دهند.

احمد ولی‌پور رئیس مرکز پژوهش و توسعه جنگلداری زاگرس شمالی هم در این نشست با اشاره به اهمیت تلاش‌ها و فعالیت‌های دولت و انجمن‌های مردمی در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها، عوامل اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و فرهنگی را در ارتباط تنگاتنگ با بهره‌برداری از جنگل‌ها و یا حفظ و صیانت از آنها ذکر کرد.

در این نشست که مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه هم حضور داشتند، دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها، سوالات و دغدغه‌های خود در زمینه برنامه‌های شهرستانی برای حفاظت از جنگل‌ها، اقدامات حمایتی در زمینه توسعه جنگل‌ها، وضعیت اعتبارات استانی و شهرستانی برای اجرای طرح‌های جنگلداری و برنامه‌های فرهنگی پیش‌رو پرداختند و مسئولان به سوالات آنها پاسخ گفتند.

به گزارش جوان، شهرستان باید دارای ۱۵۴ هزار هکتار مساحت است که از این مقدار ۱۳۰ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد آن را جنگل‌ها پوشانده است.

انتهای پیام/2330/84

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر