کد خبر: 962235
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
شهردار منطقه 10 شهر اصفهان:
شهردار منطقه 10 اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته حمل و نقل عمومی در محله حصه فعال نبوده است، از راه اندازی خط مستقیم اتوبوس از حصه تا ترمینال باقوشخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی ،حمید شهبازي با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت استان اصفهان با محوریت محلات حاشیه نشین منطقه 10 شهرداری، با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی و اجتماعی در اصفهان توجه به مناطق حاشیه ای شهر است، اظهار کرد: این مناطق نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر هستند به همین دلیل با هماهنگی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری جلسه ای با محوریت محله حصه جنوبی برگزار شد تا به صورت جدی به بررسی و رفع مشکلات و معضلات این محله پرداخته شود.

وی افزود: مدیران اداراتی که با این موضوع در ارتباط هستند باید در جلسات کارگروه حضور یابند و معاونان نیز با اختیارات تام در جلسه شرکت کنند تا به یاری خداوند بتوانیم در جهت حل مشکلات مردم این محله تصمیمات قابل اجرا اتخاذ کنیم.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان در خصوص مشکلات و معضلات این منطقه گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه مدیریت شهری است که طی دو سال اخیر و با نگاه ویژه شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر به مناطق کم برخوردار، فعالیت‌ها و اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی به آسفالت کردن معابر محله حصه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: پروژه شبکه گذاری فاضلاب این محله با کمک شهرداری مرکزی به منطقه 10 و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام شده است.

مشکل وقفی بودن زمین های حصه

شهبازی، فرهنگسرای در دست ساخت این محله را یکی از بهترین فرهنگسراهای سطح استان دانست و گفت: امیدواریم با یک برنامه ریزی دقیق و مدون و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط به نقطه مطلوب در این محله برسیم.

وی یکی از مشکلات مردم را اوقافی بودن زمین های منطقه عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و کمک مدیر کل اوقاف استان، نمایندگان مجلس و استاندار این مشکل حل شود.

شهبازی با اشاره به اینکه در گذشته حمل و نقل عمومی در این محله فعال نبوده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان اتوبوسرانی بخشی از نیازهای مردم در این حوزه رفع شده است و ایجاد خط مستقیم حصه تا ترمینال باقوشخانه را نیز در دستور کار شهرداری داریم.

وی افزود: این امکان برای شهرداری وجود ندارد که تمام مشکلات را به تنهایی حل کند و از دستگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی و مدیران مسئول توقع داریم که برای رفع مشکلات با شهرداری همکاری کنند.

وی در خصوص سایر توقعات مردم از دستگاه‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی، اداره آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید امکانات بهتری را برای مردم فراهم کنند.

تلاش شهرداری برای رفع مشکلات حصه به تنهایی کافی نیست

در ادامه فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان نیز اظهار کرد: باعث تاسف است که کودکان این منطقه از حداقل‌ امکاناتی که باید در اختیار یک شهروند باشد محروم هستند.

وی افزود: میزان کم کاری و بی عدالتی در حصه بسیار زیاد است و برای رفع آن تلاش شهرداری به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز به یک عزم و هم افزایی جدی در این زمینه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه از اداره ورزش و جوانان می خواهیم که اقدامات اجرایی بیشتری در حصه انجام دهد، ادامه داد: شهرداری و اعضای شورای شهر عزم خود را جزم کرده‌اند که عدالت محوری در شهر اجرایی شود به همین دلیل توجه ویژه‌ای به فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم به زیر ساخت‌ها توجه داریم، گفت: به زودی دو فرهنگسرا در منطقه 10 افتتاح می‌شود همچنین احداث پروژه مرکز اشتغال و کارآفرینی و باغ بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در حصه ایجاد می شود

همچنین سید محسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه به اقدمات انجام شده توسط شهرداری منطقه 10 در محله حصه اشاره کرد و از مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان خواست کمیته هایی را با محوریت معاونین خود جهت اولویت بندی مشکلات و رفع آن‌ها ایجاد کند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص حضور فعال داشته باشند. همچنین سازمان های مردم نهاد، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و پایگاه های بسیج با توجه به اینکه در لایه های اجتماع حضور دارند اطلاعات جامع و کاملی در اختیار این کمیته قرار دهند.

 وی ادامه داد: احداث کیوسک نیروی انتظامی در این محله و همچنین روشنایی معابر که نقش موثری در ایجاد حس امنیت و تامین آن دارد در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در حصه ایجاد می شود، گفت: اولین وظیفه دفاتر تسهیل گری این است که معضلات و مشکلات مردم را به صورت محلی ببینند و به مسائل سیاسی ورود پیدا نکنند.

گفتنی است، تخلیه حدود ۱۰ هزار تن آسفالت، نصب ۶۰۰ سرچراغ به منظور افزایش روشنایی و کاهش مناطق ناامن، احداث بوستان کوثر، احداث مرکز خدمات جامع سلامت، پوشش اورژانس منطقه از طریق اورژانس قهجاورستان و لاله، توزیع کتاب در کتابخانه های منطقه از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه 10 و سایر دستگاه های ذی ربط در محله حصه بوده است.

از جمله نیازهای این محله می توان به زیباسازی شهر، پیاده روسازی و آسفالت کشی معابر فرعی، احداث مهدکودک و پیش دبستانی، ارائه امکانات رایگان آموزش و پرورش، احداث خانه کودک، احداث درمانگاه و اورژانس اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر