کد خبر: 962221
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
دنیا حیدری
تناقض‌های رفتاری و گفتاری رئیس فدراسیون فوتبال قابل هضم نیست و شاید همین تناقض‌گویی‌های مشهود است که باعث می‌شود از حرف‌هایش تعبیر دلسوزانه نشود. رئیسی که مدعی است به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و مردمی که دغدغه نان دارند به باشگاه‌ها توصیه کرده از برگزاری اردو‌های خارجی بپرهیزند (البته فقط به صورت شفاهی!) حال خود بی‌توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مردمی که تصور می‌شد سنگ آن‌ها را به سینه می‌زند از بانک مرکزی درخواست ۱۰ میلیون دلاری دارد!
برای درخواست پول بهانه زیاد است؛ ممنوعیت قانونی کمک وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال، بلوکه شدن پول‌های فدراسیون در فیفا به دلیل تحریم‌ها و همچنین مسدود شدن حساب‌های بانکی فدراسیون و سازمان لیگ به دلیل مشکلات مالیاتی و مسائلی از این قبیل. اما آیا همه این موارد توجیه خوبی است برای آنکه رئیس فدراسیون از بانک مرکزی درخواست چنین مبلغ هنگفتی را داشته باشد، آن هم به دلار؟
تردیدی در وجود مشکلات نیست. بدون شک فدراسیون فوتبال مشکلات مالی فراوانی دارد، اما آیا مشکلات مالی فراوان بهانه خوبی است برای ارائه چنین درخواستی از سوی رئیس فدراسیون؟ آیا تاج که با وجود بازنشستگی تلاش زیادی برای ادامه حضورش در فدراسیون فوتبال کرد، اطلاعی از اوضاع نداشت؟ اگر توانایی امور این فدراسیون را با تمام مشکلاتش در خود نمی‌دید، چه اصراری به ادامه این حضور بود؟ آیا کمترین وظیفه تاج به عنوان رئیس فدراسیون تأمین منابع مالی برای حل‌وفصل مشکلات نیست؟
پاسخ این سؤال‌ها کاملاً روشن و واضح است. اگر قرار به دست‌درازی به جیب ملت یا گرفتن وام یا حتی قرض‌های کلان از بانک مرکزی باشد که دیگر نیازی به حضور یک مدیر باتجربه و خبره بر رأس امور نیست و مدیریت فدراسیونی که قرار است جور بدهی‌ها و مشکلات مالی آن را بانک مرکزی یا بیت‌المال بکشد، هر کسی می‌تواند به عهده داشته باشد، حتی نگهبان دم در که کمترین دانشی در زمینه مدیریتی یا جذب اسپانسر و دیگر مسائلی که لازمه مدیریت کردن است، ندارد.
اما مسئله مهم‌تر این است که چرا مبلغ درخواستی رئیس فدراسیون به دلار است، مگر نه اینکه او تنها برای پرداخت دستمزد ویلموتس است که نیاز به دلار دارد. پس مابقی این پول قرار است کجا و به چه شکلی خرج شود که باید به دلار باشد، آن‌هم در این اوضاع نابسامان اقتصادی که به گفته خود تاج در توصیه به باشگاه‌های فوتبال، مردم با شرایط نامناسبی دست به گریبان هستند و به شدت دغدغه نان دارند!
درست است که بانک مرکزی هنوز پاسخی به درخواست تاج نداده و شاید حتی این درخواست هم رد شود، اما مسئله مهم خواسته تاج است. خواسته رئیسی که پیش‌پا افتاده‌ترین کاری که می‌تواند برای اداره امور فدراسیون تحت امر خود انجام دهد، درآمدزایی و تأمین منابع مالی است. البته نه تأمین این منابع با دست دراز کردن مقابل بانک مرکزی و درخواست ۱۰ میلیون دلاری که هیچ توجیه منطقی برای دریافت آن وجود ندارد، آن هم در شرایطی که نیازی به توضیح شرایط نامناسب اقتصادی کشور و فشاری که روی مردم وجود دارد، نیست!
فدراسیون مقروض است. کسی منکر این مسئله نیست، اما جور این مقروض بودن را بانک مرکزی و مردم باید بکشند؟ آیا فدراسیون برای پرداخت این قرض‌ها اقدامی انجام داده یا تلاشی برای کاهش آن کرده یا تنها راهی که به ذهنش رسیده قرض کردن از بانک مرکزی است؟
مگر نه آنکه همین چند هفته پیش کمیته اخلاق در رأی صادره علیه رئیس سابق فدراسیون، رئیس فعلی را مکلف به شکایت حقوقی از کفاشیان بابت ضرر و زیانی کرد که به دلیل عدم پرداخت پول حق پخش بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی به حساب فدراسیون واریز نشده بود. چرا تاج آن روز برای گرفتن حق فدراسیون و پرداخت اندکی از این قرض‌ها اقدامی انجام نداد که حالا امروز برای پرداخت آنچه قرض‌های فدراسیون خوانده می‌شود، خواهان ۱۰ میلیون دلار از بانک مرکزی باشد، آن‌هم در حالی که با شنیدن این رقم هنگفت و بالا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، این است که چرا رئیس فدراسیون خواهان گرفتن قرض به دلار شده است؟
مگر پول رایج کشور دلار است؟ مگر فدراسیون جز برای پرداخت دستمزد کادر فنی تیم ملی به دلار نیاز دارد که خواهان مبلغ فوق به دلار شده است، آن هم در این اوضاع اقتصادی که آقای رئیس خود نیز به وقت لزوم به آن اشاره می‌کند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار