کد خبر: 962155
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
ثبت هزار و ۶۹۴ عقرب گزیدگی در ۱۱۴ روز از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان نیکشهر از توابع سیستان و بلوچستان و همچنین جان باختن سه نفر ایجاب می‌کند که مردم بیشتر به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند. از طرفی لازم است که وزارت بهداشت نسبت به شناسایی پادزهر عقرب‌های موجود در این منطقه مطالعه و چاره اندیشی کند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: اتفاقات تلخ و ناگوار فوت کودکان نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بویژه در شهرستان نیکشهر به دلایل قابل پیشگیری از حوادث عقرب گزیدگی، نیش زنبور، غرق شدن در رودخانه‌ها و برکه‌ها، مسمومیت با داروی بزرگسال و دهها نوع دیگر دردآورترین بخش بهداشت و درمان و حوزه سلامت استان است.

یادمان نرود که علت مرگ کودکان زمانی با بیماری‌هایی نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز نوزادی، سرخک. اسهال و عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌های عفونی همراه بود که برای پیشگیری از این بیماری‌ها نیاز به تخصص و تشخیص، درمان و واکسن بود که با همت و تلاش شبکه بهداشت این نوع از بیماری ها به صفر رسیده است.

پیشگیری از حوادث و اتفاقات از این دست نیاز به مشارکت و همراهی همه اقشار و خانواده‌هاست.

متأسفانه از آنجایی که از آمار بالای عقرب گزیدگی و تلاش شبانه روزی و نجات جان تعداد زیادی از مصدومان اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده همین عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی نگرانی‌ها را بیشتر کرده و برخی افراد خدمات دولت را زیر سوال می‌برند.

قشرهای مختلف مردم به ویژه تحصیل کردگان و فعالان شبکه‌های اجتماعی با همکاری و همراهی حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید در پی اطلاع رسانی از کم کردن تعداد مصدومان و مرگ و میر ناشی از عقرب گزیدگی باشند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار