کد خبر: 962071
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
برگزاری انتخابات ریاســـــت فدراسیون کشتی بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی ورزش اول کشور محسوب می‌شود. انتخاباتی که طبق قرار قبلی صبح روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بیش از هشت ماه است که فدراسیون کشتی با سرپرست اداره می‌شود. در طول این هشت ماه وزارت ورزش با عدم برگزاری انتخابات و اهمال در مشخص کردن ریاست فدراسیون کشتی عملاً باعث برهم خوردن جو حاکم بر این رشته شد، اما کار به همین‌جا ختم نشد و حالا کشتی در شرایطی به زمان انتخابات خود نزدیک می‌شود که عدم تأیید صلاحیت چهره‌های نامدار و صاحب‌عنوان این رشته برای شرکت در انتخابات باعث ایجاد جو ناامیدی و عدم اطمینان جامعه کشتی به نتیجه این انتخابات شده است.
جامعه کشتی امروز مدعی است که عدم تأیید صلاحیت سه چهره نامدار برای احراز پست ریاست فدراسیون نوعی توهین به کشتی ایران است و این مسئله با اعلام رسمی نام کاندیدا‌های شرکت‌کننده در انتخابات صبح چهارشنبه رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.
عصر شنبه در حالی اسامی سیداصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی‌تمیم، علی‌اکبر جیره‌سرایی بازار‌کرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده به‌عنوان شش کاندید تأیید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات از سوی فدراسیون اعلام شد که در اقدامی تأمل‌برانگیز باز هم اعلام نشد که این لیست نهایی است تا همه همچنان در انتظار احتمال افزایش تعداد کاندیدا‌ها با تأیید صلاحیت‌های جدید باقی بمانند. اعلام این اسامی با چنین شرایطی نه‌تن‌ها به روشن شدن اوضاع کمکی نکرد، بلکه باعث غبارآلودتر شدن فضا هم شد. در چنین فضایی بود که پست جنجالی یکی از کاندیدا‌های رد صلاحیت شده باز هم اوضاع را پیچیده‌تر از قبل کرد.
رسانه‌ای شدن این خبر و البته برخی شیطنت‌ها از داخل خود جامعه کشتی باعث شد بلافاصله شایعه به تعویق افتادن انتخابات چهارشنبه پخش شود و حتی به‌واسطه تحریک‌های مشکوک شنیده شد که برخی از اعضای مجمع قصد حضور در جلسه را ندارند تا به این ترتیب جلسه از رسمیت بیفتد و انتخابات برگزار نشود. شایعه‌ای که ریشه در بی‌اخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌های قبلی در فضای انتخابات ورزش اول کشور دارد. رفتار‌های زشتی که از سوی برخی مدعیان ریاست بر فدراسیون پیش از این هم دیده و حتی با واکنش جامعه کشتی و پیشکسوتان آن روبه‌رو شده بود، همچنان ادامه دارد.
پررنگ شدن این شایعه واکنش فدراسیون را در پی داشت. محمداسد مسجدی، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون با تأکید بر اینکه انتخابات حتماً در موعد اعلام شده برگزار می‌شود به تسنیم گفت: «ما مجمع کشتی را در ساعت ۱۰ صبح روز ۲۶ تیرماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار خواهیم کرد. اسامی کاندیدا‌ها نیز اعلام شده و برای همه آن‌ها به همراه اعضای مجمع دعوتنامه ارسال شده است. اعضای مجمع هم مختار هستند هر تصمیمی بگیرند، اما من اینطور فکر نمی‌کنم که قرار به عدم حضور آن‌ها در مجمع باشد و به عقیده من این صحبت‌ها گمانه‌زنی است. ما در انتظار برگزاری انتخابات کشتی و انتخاب رئیس جدید فدراسیون هستیم.»
مسجدی در مورد آخرین وضعیت احراز صلاحیت امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی هم گفت: «هنوز وزارت ورزش چیزی در این خصوص به فدراسیون کشتی نداده و همچنان همان لیستی که اعلام شد، صلاحیت‌شان احراز شده است.»
آنچه مسلم است اینکه آینده ورزش اول کشور به برگزاری و حصول نتیجه این انتخابات بستگی دارد. تا همین حالا هم کشتی بابت این اهمال و سستی ضربات زیادی را متحمل شده، بنابراین کمترین انتظار از وزارت ورزش این است که با برگزاری درست و سالم این انتخابات کار را تمام کند. از سویی از نهاد‌هایی که وظیفه تأیید صلاحیت کاندیدا‌ها را دارند نیز این انتظار می‌رود که با شفاف‌سازی در این خصوص و اعلام سریع لیست نهایی پیش از رسیدن به زمان انتخابات شرایط را برای تصمیم‌گیری درست اعضای مجمع فراهم کنند.
کشتی به‌عنوان ورزش اول کشور و پرچمدار مدال‌آوری ایران در المپیک نیازمند برنامه‌ریزی در آرامش و مدیریت درست است؛ دو فاکتوری که به‌طور حتم در زمان هیچ سرپرستی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و محتاج ثبات مدیریتی است. اتفاقی که امیدواریم صبح چهارشنبه روی دهد تا کشتی ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی با آرامش و مدیریت درست برای حضوری قدرتمند در المپیک و مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار