کد خبر: 962063
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
پاسخ به تهدید نتانیاهو
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی یک هفته مهلت داده تا بند‌های توافق آتش‌بس با نوار غزه را اجرایی کند و هشدار داده که انتقام خون شهید محمود ادهم را خواهد گرفت. «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی هم گفته که آماده پاسخگویی به هر حمله رژیم صهیونیستی است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نظامیان رژیم صهیونیستی پنج شنبه گذشته به سمت یک نقطه دیده‌بانی وابسته به نیرو‌های حماس در گذرگاه «بیت‌حانون» (ایزر) تیراندازی کردند که «محمود احمد صبری الادهم» یکی از اعضای حماس شهید شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که کشته شدن الادهم (۲۸ ساله) عمدی نبوده است و تا زمانی که حماس و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به آتش‌بس پایبند باشند، تل‌آویو نیز به آن پایبند است. منابع فلسطینی شهادت ادهم را غیرعمدی نمی‌دانند و همین باعث تصاعد تنش بین دو طرف شده است. فتحی حماد از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته که حماس واکنش مناسبی به قتل محمود ادهم، از خود نشان خواهد داد. او تأکید کرد که صبر نیرو‌های مقاومت در برابر سهل‌انگاری رژیم صهیونیستی در اجرای توافق آتش‌بس در حال پایان است. وی گفت: ما در آستانه انفجار قرار داریم، اما این انفجار در نوار غزه نخواهد بود، بلکه در کرانه اشغالی باختری و خارج از این منطقه خواهد بود. این رهبر حماس همچنین از ورود یگان جدید به یگان‌های راهپیمایی‌های بازگشت خبر داد که یگان پرنده‌ها نام دارد و حامل هر چیزی است که به رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند. حماد تأکید کرد: با وجود عذرخواهی اسرائیل، ما انتقام خون شهید محمود ادهم را خواهیم گرفت و خود را برای این کار آماده کرده‌ایم. در مقابل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گفته ارتش منتظر چراغ سبز من برای انجام عملیات نظامی در غزه است، عملیاتی که در صورت عدم پایبندی حماس به آتش‌بس (برای این جنبش) دردآور خواهد بود. بر اساس گزارش وبگاه «قدس پرس»، «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی در واکنش به این اظهارات نتانیاهو اعلام کرد، آماده پاسخگویی به هر حمله رژیم صهیونیستی است. شاخه نظامی جهاد اسلامی افزود: به هیئت مصری تأکید شد که تهدیدات نتانیاهو باعث نخواهد شد ما دست‌بسته بنشینیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به سخنان جمعه شب سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله واکنش نشان داد و گفت اگر حزب‌الله جرئت حمله به تل‌آویو را بکند با پاسخ کوبنده ما روبه‌رو می‌شود. وی ادامه داد: اگر حزب‌الله جرئت ارتکاب حماقتی را علیه اسرائیل بکند آن را مسدود خواهیم کرد و به آن ضربه کشنده‌ای وارد می‌کنیم، اما برخلاف نصرالله من قصد اعلام جزئیات طرح‌های‌مان را ندارم.

پیشنهاد تحویل غزه
منابع به الشرق‌الاوسط گفته‌اند که هیئت مصری که اخیراً به غزه و سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود پیشنهاد تحویل نوار غزه را مطرح کرد. به گزارش ایسنا، این منابع افزودند، هیئت مصری پیشنهاد تحویل نوار غزه و سپس دعوت به تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات را داده است. مصر این موضوع را با مقامات نوار غزه مطرح کرده، اما حماس گفته است، این پیشنهادات را با رویکردی مثبت بررسی می‌کند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دو بار با هیئت اطلاعاتی مصر دیدار داشته است. در بیانیه حماس آمده است: این گروه موضعی مثبت در تحقق وحدت ملی داشته و ضمن اشاره به خطراتی که در خصوص مسئله فلسطین و منطقه وجود دارند، گفت: باید موضع فلسطینی مبتنی بر توافق ملی و براساس استراتژی مواجهه با خطرات در رأس آن معامله قرن و کنفرانس بحرین باشد و موضع حماس منطبق با موضعی ملی‌گرایانه مورد توافق در بسیاری از پرونده‌هاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار