کد خبر: 962045
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
زنجیره‌ای‌ها برای «شفاف‌ترین قتل چند سال اخیر» که متقن‌ترین ادله قضایی از جمله اعتراف و اقرار کتبی و شفاهی قاتل را به همراه دارد، تیتر زدند: «یک پرونده پرابهام»! در فقه و حقوق «اقرار شفاهی و کتبی» بالا‌ترین دلیل اثبات جرم است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نجفی بار‌ها «لفظاً» و «کتباً» به قتل میترا استاد اقرار کرده است، اما پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه نجفی، رسانه‌های هم‌حزبی شهردار اسبق تهران، قتل در روز روشن را پرابهام توصیف کردند! گویا پیش از دادگاه بنا بر این شده که زنجیره‌ای‌ها «گرد و خاک ابهام» بر دادگاه نجفی بپاشانند تا بلکه بتوانند در روز‌های آینده و با استمرار فشار رسانه‌ای «ماهی ر‌هایی از قصاص» را صید کنند. از سوی دیگر هم خبر می‌رسد که کارتل‌های اقتصادی همسو با جریان سیاسی نجفی به راه افتاده‌اند و فعلاً ۸ میلیاردی به خانواده مقتول پیشنهاد داده‌اند تا بی‌خیال قصاص شوند! البته اولیای دم قاتل اعلام کرده‌اند اشد مجازات نجفی، یعنی قصاص را می‌خواهند. به هرحال دادگاه نجفی در جریان است و تازه اولین جلسه آن برگزار شده است. جان انسان و خونب‌های مقتول که در حاشیه اخبار رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است به کنار، ای‌کاش لااقل وقتی لاف پرآوازه «عدالت قضایی» سر می‌دهند، بگذارند تا درباره نجفی هم این شعار محقق شود و تا پایان دادگاه توپخانه رسانه‌ای خود را خاموش کنند تا حکمی عادلانه و به دور از فضاسازی صادر شود.
«آغاز رسیدگی به پرونده پرابهام»، «تمام ابهام‌های یک پرونده قتل»، «نقش مرموز یک کارگردان و یک دیپلمات»، «روایت نجفی» و «استاد را بالاجبار عقد دائم کردم» تنها بخشی از تیتر زنجیره‌ای‌ها برای ابهام‌زایی در یک پرونده شفاف قتل است. حتی آن‌هایی هم که شرم داشتند این قتل واضح را مبهم جلوه دهند، از قول نجفی تیتر زده‌اند که «استاد مهدورالدم بود!» یعنی باید کشته می‌شده است. اجحافی بزرگ‌تر از این برای یک مقتول که به ضرب چند گلوله کشته شده است، نمی‌توان متصور شد.

بیخیال اقرار!
ارتکاب قتل معاون و مشاور رئیس‌جمهور مستقر به خودی خود رسانه‌ای و تیترخور است. اما از طرفی، اثبات ارتکاب قتل از جانب نجفی و اعدام او، هزینه‌ای سنگین و جبران ناشدنی بر احزاب هم‌سو می‌گذارد، پس باید توپخانه رسانه‌ای به راه انداخت، تهدید و تطمیع کرد و به هر دستاویز نگذاشت که نجفی قصاص شود! حالا بماند که قتل استاد به دست نجفی بدواً ثابت شده است، آن هم به اقرار صریح کتبی و شفاهی قاتل، آن هم نه یک بار و دو بار، بلکه چندین بار!
اگر در حقوق کیفری پنج ادله اثبات دعوا وجود داشته باشد (اقرار، شهادت، قسامه، سوگند و علم قاضی)، متقن‌ترین‌شان که جای تردید در تحقق جرم باقی نمی‌گذارد، اقرار است.
شهردار اسبق تهران خودش با ذکر جزئیات بار‌ها به قتل میترا استاد اعتراف کرده است. حتی قاتل صحنه قتل را هم بازسازی کرده و شواهد حاضر در صحنه قتل هم مؤید ارتکاب قتل از جانب شهردار اسبق تهران است. با این همه هم‌حزبی‌های آقای نجفی بیکار ننشسته‌اند و دنبال ابهام‌آفرینی‌اند تا بلکه او را از مجازات عادلانه برهانند.

«عدالت قضایی» در حاشیه
قشر خاصی که همواره به رفتار قبیله‌ای به خصوص در تیتر‌زنی رسانه‌ای مشهور هستند، از همان ابتدای انتشار خبر جنایت قتل شهردار اسبق، به بزک قاتل و اتهام‌زنی علیه مقتول پرداختند، از سخیف بودن مواردی، چون پرستو بودن مقتول گرفته تا مهدورالدم بودن! حالا پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه، بی اخلاقی این قشر در تطهیر قاتل ادامه یافته است. عدالت قضایی نزد این قشر تا حدی تنزل یافته است که از یک طرف در لابه‌لای قوانین حکم به برداشتن حجاب، عفاف و آزادی بی‌محابای روابط زن و مرد می‌دهند، از طرف دیگر وقتی پای منافع حزبی به میان می‌آید، در لابه‌لای همین قوانین به مواردی، چون مهدورالدم متوسل می‌شوند، بی‌آنکه حرفی از یک جنایت به میان آورند که علیه یک انسان صورت گرفته است.

تطمیع ۸ میلیاردی!
ماجرا به همین ختم نمی‌شود، شنیده‌ها حکایت از این دارد این جریان خاص، به صورت تشکیلاتی همگام با فضا‌سازی رسانه‌ای، دور جدیدی از فعالیت‌ها را برای اخذ رضایت از خانواده میترا استاد کلید زدند. به‌رغم درخواست خانواده مقتول برای قصاص قاتل، جریان خاصی که به دفاع از قاتل برخاسته است، قصد دارد با واگذاری یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان این جنایت را مختومه کند؛ موضوعی که باعث شده خانواده میترا استاد در پاسخ به فرستادگان این پیشنهاد اعلام کنند به صورت رسمی نسبت به اعاده آبروی میترا استاد (بابت تهمت‌های زده شده) اقدام کنند و خواهان اشد مجازات برای قاتل شده‌اند.

هم‌حزبی‌های مخالف
آش ابهام‌افزایی برای فراری دادن قاتل از چوبه دار، صدای برخی از هم‌سو‌های سیاسی با نجفی را هم درآورده است. به عنوان نمونه، احمد زیدآبادی نوشته است: «نحوه دفاعیات وکلای نجفی از او، از همین ابتدا سمت و سویی انحرافی به خود گرفته است. پیش کشیدن بحث مهدورالدم بودن خانم میترا استاد از اساس بی‌ربط و ظالمانه است.»
روند دادگاه نجفی تاکنون تست و کارگاه خوبی برای محک اصلاح‌طلبان بوده است تا روشن شود با علنی‌ترین دادگاه کشور و واضح‌ترین قتل محقق شده چه خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار