کد خبر: 962028
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
گزارش «جوان آنلاین» از انتشار شایعه درباره طرح ممنوعیت مصرف بستنی توسط زنان
رئیس بسیج زنان کشور اظهارات منتسب به خود مبنی بر «طرح ممنوعیت مصرف بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی» را تکذیب کرد و گفت: «از راه‌های قانونی علیه ناشر این دروغ اقدام به شکایت کرده‌ام و حتما پیگیر موضوع هستم.»
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته خبری درباره ممنوعیت بستنی خوردن در فضای مجازی منتشر شد. خبری که از همان ابتدا خنده‌دار به نظر می‌رسید، اما بسیاری از افراد را به اشتباه انداخت! در این خبر جعلی که به رئیس بسیج زنان کشور نسبت داده شد، آمده: «رئیس بسیج زنان کشور اعلام کرده که طرح ممنوعیت مصرف بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی به زودی اجرایی می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد!»

برخی کاربران بی‌اطلاع فضای مجازی با انعکاس این خبر کذب موجی از اعتراضات را شکل دادند و آن را بهانه‌ای برای بروز گلایه‌های شخصی خود کردند. از طرفی، اما کانال ضدانقلاب و دروغ‌پرداز آمدنیوز نیز از این مسئله استقبال کرده بود و براساس ذات خود در انتشار اخبار غیرواقعی دست به بازنشر آن زد.

دشمنی برخی برای کاهش اثر باشکوه رویداد هفته حجاب

تمام این اتفاقات در حالی است که مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان کشور ضمن رد و تکذیب شایعه‌ی طرح ممنوعیت مصرف بستنی توسط زنان در اماکن عمومی کشور گفته: «اظهاراتی که به من نسبت داده شده و در آن به این موضوع اشاره شده است که با زنانی که در سطح اماکن عمومی کشور بستنی می‌خورند کذب محض و بی‌اساس است. من از راه‌های قانونی علیه ناشر این دروغ اقدام به شکایت کرده‌ام و حتما پیگیر موضوع هستم تا کسی که این شایعه را منتشر کرده مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.»

اصلانی اظهار داشته‌: «با توجه به این‌که هفته‌ حجاب با شور و شکوه خوبی برگزار شد عده‌ای از روی دشمنی قصد دارند تا اثرات عمیق فرهنگی این رویداد را کم‌رنگ کنند. من هیچ‌گاه اظهاراتی در زمینه‌هایی که مطرح شده نداشتم و خودم هم با چنین طرح‌هایی مخالف هستم. از مراجع قانونی درخواست برخورد قاطع و جدی با فردی که این دروغ را ساخته و پرداخته داشتم و حتما پیگیر آن خواهم بود.»

عجب از عده‌ای کج سواد

پس از روشن شدن حقیقت برخی از کاربران توئیتر نسبت به شایعه‌پراکنی و ساده‌لوحی برخی افراد برای باور شایعات واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:

نیما نوربخش، روزنامه‌نگار در صفحه توئیتر خود نوشت: «عجیب، ولی واقعی؛ یک خبر جعلی با کلیدواژه بستنی که خنده بر لب هر جنبنده‌ای میاره مدام داره بازنشر میشه و هیچکس قبلش حتی منبع و اصالت خبر رو چک نمیکنه. شاید کار یک دیوانه برای افزایش فالوور و ریتوییت بوده یا کار یک عاقل از تیم‌های عملیات روانی آنور آب. عجب از این مردم کج سواد»

همچنین کاربر دیگری به نام ایوب مکرمی نیز توئیت زد: «یه بانمکی به شوخی خبر «ممنوعیت بستنی خوردن زنان در خیابان» رو توییت کرده و خیلی‌ها باورشون شده!»

کاربری با نام وحید نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «کاری با چرند بودن، بی منبعی و راست یا دروغ بودن این خبرا و داستانا در مورد بستنی خوردن خانما تو محیط‌های عمومی ندارم، ولی ازین میترسم که الان یکی بستنی بگیره دستش بخوره، احساس کنه داره مبارزه میکنه! مثه اینایی ک با روسری سفید و تیشرت فیروزه‌ای و رقص توهم مبارز بودن بهشون دست میده!»

هرچند هنوز هم هستند افرادی که این شایعات در فضای مجازی را بدون هیچ تحقیق و بررسی باور می‌کنند و درباره آن توئیت می‌زنند، اما آنطور که مشخص شده در زمان هفته عفاف و حجاب این شایعات برای به حاشیه بردن موضوع عفاف و حجاب و با هدف برهم زدن آرامش مردم و افکار عمومی به خصوص زنان جامعه طراحی و اجرا می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار