کد خبر: 962024
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، گفت: در حدود ۲۰ درصد زوجین کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی صادقی تبار، با اشاره به آغاز پخش سری سوم برنامه تلویزیونی «پایان ناباروری»، اظهار داشت: برنامه پایان ناباروری که با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و شبکه چهار سیما تولید می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ سری اول و دوم آن تولید و پخش شده است، به موضوعات مرتبط با باروری و ناباروری می‌پردازد.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهند که از یک سو، حدود ۲۰ درصد زوجین کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند و از سوی دیگر، نمودار رشد جمعیت به سمت منفی شدن پیش می‌رود و خطر سالخوردگی جمعیت از بحران‌های مهم کشور در آینده است. توجه به این آمار‌ها ضرورت حمایت از زوج‌های نابارور و تقویت و توسعه خدمات درمان ناباروری را به‌عنوان یکی از راهکار‌های مؤثر اجرای سیاست‌های جمعیتی آشکار می‌سازد.

صادقی تبار ادامه داد: از همین رو، ارتقای آگاهی عمومی درباره علل ناباروری و روش‌های تشخیص و درمان آن و پرداختن به معضلاتی که زوج‌های نابارور در مسیر درمان با آن دست به گریبان هستند، در دستور کار سازندگان سری جدید این برنامه قرار گرفته است.

وی گفت: در این برنامه ترکیبی، به موضوعاتی مانند ناباروری و سیاست‌های جمعیتی، علت‌های ناباروری، روش‌ها و فناوری‌های درمان ناباروری، معرفی تکنیک‌های نوین درمان ناباروری که حاصل تلاش محققان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا است، سقط مکرر، اندومتریوز، اهدای تخمک و جنین، نقش ژنتیک در درمان ناباروری و ابعاد اجتماعی، روانشناختی، حقوقی و اخلاقی ناباروری و روش‌های درمان آن پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، افزود: در سری جدید این برنامه تلاش شده است افزون بر گفتگو‌های علمی و تخصصی، نظرات و مشکلات بیماران و نگرش جامعه به معضل ناباروری نیز بازتاب داده شود.

پخش سری سوم برنامه «پایان ناباروری»، از اول مرداد ۹۸ شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار