کد خبر: 962021
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
همزمان با روز ملی فرانسه، پایتخت این کشور ناآرام و عرصه درگیری میان معترضان به سیاست‌های دولت و نیرو‌های پلیس است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مخالفان دولت فرانسه امروز یکشنبه ۲۳ تیرماه (چهاردهم ژوئیه) در سالروز جشن ملی فرانسه موسوم به «روز باستیل» بار دیگر به خیابان آمده‌اند.

حضور نیرو‌های پلیس در این تظاهرات چشمگیر و مواردی از درگیری و خشونت گزارش شده است. اوضاع در خیابان شانزه‌لیزه نیز متشنج است.

این اعتراضات یک روز پس از سی و پنجمین شنبه اعتراضی فرانسه و با وجود ممنوع بودن تظاهرات برگزار می‌شود.

روز گذشته فرانسوی‌ها با حضور در خیابان‌های اصلی شهر پاریس برای سی و پنجمین هفته متوالی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه راهپیمایی کردند.

راهپیمایی معترضان در بخش‌هایی از شهر با ناآرامی و درگیری‌هایی همراه بود. پلیس که به منظور کنترل امور در نقاط مختلف مسیر حرکت معترضان مسقر بود با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آن‌ها داشت.

وزارت کشور فرانسه هر گونه برپایی تظاهرات در خیابان شانزه لیزه را از ماه‌های قبل ممنوع اعلام کرده است.

پلیس فرانسه هفته گذشته اعلام کرد از آغاز نخستین شنبه اعتراضی در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۵۵۰ پلیس در جریان مقابله با این اعتراضات زخمی شده اند. همچنین، در جریان سی و پنج هفته اعتراض به نظام سرمایه داری و سیاست‌های دولت فرانسه تاکنون بیش از ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده اند.

اعتراضات جنبش جلیقه زرد‌ها برای نخستین بار آوریل سال گذشته میلادی آغاز شد و از آنجا که هیچ اقدامی برای تامین خواسته معترضان انجام نشده، همچنان ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار