کد خبر: 961979
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نشست خبریش از رفع مشکلات بودجه‌ای خبر داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نشست خبری سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ در ساختمان این سازمان برگزار شد. این نشست به تشریح برنامه‌های تابستانی با عنوان «روی خط زندگی» و جشنواره بین المللی فیلم شهر اختصاص داشت.

در ابتدای این نشست سعید اوحدی گفت: سازمان دو ظرفیت مهم دارد، یکی ظرفیت‌های متعلق به سازمان شامل امکانات فیزیکی و ساختمان‌ها و فرهنگسرا‌ها و خانه فرهنگ‌ها و حدود سی سالن سینما و چهارده موزه و خانه موزه که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: قالب و چارچوب برنامه هایمان براساس سیاست‌های بیانیه‌ی گام دوم انقلاب طراحی شده است. ظرفیت‌های انقلاب را مقام معظم رهبری با جزئیات بیان کرده اند. محور اول بیانیه مقام معظم رهبری علم و پژوهش و سپس عدالت محوری و دشمن ستیزی و سپس سبک زندگی است. در واقع استراتژی انقلاب در جا‌های مختلف را مقام معظم رهبری تعیین کرده اند.

اوحدی گفت: ظرفیت مشارکت‌های مردمی را به مطالعه به دست آوردیم. برای سال ۱۳۹۸ می‌خواهیم مشارکت مردم را به طور جدیتر در برنامه‌های سازمان داشته باشیم. اوایل سال با سیل مواجه شدیم که متعاقب آن شاهد مشارکت عظیمی از سوی مردم برای یاری رسانی به سیل زدگان بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ ما ۱۲۷ مرکز مشارکتی داشتیم و در سال ۹۸ طی همین سه ماه گذشته ۲۸ خانه فرهنگ و خانه مشارکتی به سازمان اضافه شد. ۴۲ کانون مشارکتی هم در حال اخذ مجوز‌های لازم هستند. شیوه نامه یکسانی را تدوین کرده ایم تا بتوانیم فعالیت‌های هر کدام از مراکز را در طول سال بررسی و رصد کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سیاست ما در توسعه مشارکت‌های مردمی در واقع کشف استعداد‌های جدید و ارتقاع کیفیت برنامه‌ها با مشارکت مردم است. یک انگیزه هم برای خانه فرهنگ‌های مشارکتی در نظر گرفته ایم که اگر این برنامه‌ها را انجام دهند، پنجاه درصد از حق عضویتشان را تخفیف بگیرند؛ دو برنامه محلی محور و یک برنامه جریان ساز با مشارکت سازمان و یک برنامه هم در مناطق محروم برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه «مهارت در فراغت» در برنامه خانواده صدا و سیما با رویکرد استعدادیابی شکل داده ایم که این برنامه با مشارکت شبکه یک صدا و سیما است.

اوحدی درباره ظرفیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مراکز آموزشی سازمان یکی دیگر از ظرفیت‌های ماست. ما صد و دو مرکز آموزشی در تهران داریم. هزار و پانصد دوره آموزشی و حدود پنج هزار مربی آموزشی هنری داریم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم برنامه ویژه‌ای با عنوان «هنر برای همه» داشتیم. نگاهمان بر این است که بتوانیم به لحاظ فیزیکی و با رویکرد عدالت محور زمینه حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری را فراهم کنیم. برنامه‌های هنری تهران معمولا در نیمه بالایی تهران برگزار می‌شد. ما می‌خواهیم اتفاق‌های فرهنگی و هنری را به محله‌های پایینی هم ببریم.

اوحدی گفت: محمد معتمدی برنامه دومش را در عرصه موسیقی به زودی برگزار می‌کند. با دیگر هنرمندان هم صحبت کرده ایم و برخی از هنرمندان عرصه موسیقی پذیرفته اند که در برنامه «هنر برای همه» شرکت کنند.

وی ادامه داد: مدرسه بزرگ تئاتر تهران برای نخستین بار هفته گذشته افتتاح شد. کلاس‌ها در سه دوره سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با حضور استادان مطرح کشور کار خود را آغاز کرده است. این کلاس‌ها در حوزه‌های مختلف تئاتر مانند بازیگری، کارگردانی، گریم و ... برگزار می‌شود.

اوحدی گفت: در حوزه ادبیات و هنر باید بگویم که حدود پنجاه درصد فعالیت‌های سازمان برای تابستان طراحی شده است. کتابخانه سیار هُدهُد و کتاب پارک را در تابستان داریم. چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: جلساتی با خیران مدرسه ساز داشتیم و امسال شاهد تاسیس چهار کتابخانه برای روشندلان باشیم. حدود ۳ هزار کتاب با خط بریل و حدود ۵ هزار کتاب صوتی در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. هر عزیز روشندلی که از سازمان طلب کتاب کند، ما کتاب را با پیک رایگان برایش ارسال می‌کنیم.

اوحدی گفت: خانه شعر در باغ موزه هنر ایرانی با هیات امنای جدیدی تاسیس می‌شود. امیدواریم بتوانیم پاتوق شعر را در باغ موزه هنر ایرانی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره جشنواره فیلم شهر تاکید کرد: چهارشنبه افتتاحیه جشنواره فیلم شهر برگزار می‌شود. بهمن ماه سال گذشته فراخوان هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر منتشر شد. سال گذشته این جشنواره را به علت مشکلات مالی نتوانستیم برگزار کنیم. نکته مهم استقبال وسیع از جشنواره است که تا کنون ۴ هزار و ۲۴۰ اثر به دبیرخانه رسیده است. این فیلم‌ها در ۹ حوزه بررسی می‌شوند. امسال یک محور دیگر به جشنواره فیلم شهر اضافه شد به نام سینمای محله بود. سیزده کارگروه در محله‌های تهران تشکیل شد و آموزش‌های لازم ارائه شد و آثاری ساختند و به جشنواره ارسال کردند.

وی ادامه داد: در کنار جشنواره فیلم شهر نمایشگاه آثار پنجاه هنرمند عکاس را داریم. این نمایشگاه تا ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت. امسال شعار «شهر سالم شهروند مسئول» را برای جشنواره فیلم شهر در نظر گرفته ایم. امسال آثاری از صد و چهارده کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر رسیده است. چهل و چهار اثر در بخش پویا نمایی داریم.

اوحدی درباره برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در دهه کرامت سازمان ۱۳ عنوان برنامه با حدود ۶۵ اجرا داشت.
اولین کانون فرهنگی و هنری تخصصی دختران کشور ثبت شد. اولین کانون تخصصی فرهنگی و هنری پسران را هم در هفته آینده ثبت می‌کنیم. امشب در دریاچه خلیج فارس برنامه ویژه‌ای داریم که یک کیک به درازای یک کیلومتر و نیم بریده می‌شود. این کیک را مجمع خیرین تهیه کرده است.

وی ادامه داد: سه هزار برنامه در حوزه‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته ایم. عنوان برنامه‌های تابستانی مان «روی خط زندگی» است. تا آغاز جشنواره فیلم فجر، تعداد سالن‌های پردیس ملت دوبرابر می‌شود.

مشکل سینما‌های باغ کتاب را حل می‌کنیم

اوحدی درباره اتفاق‌های حاشیه ایِ اخیر باغ کتاب و سالن‌های سینمایش، گفت: باغ کتاب بیش از پنجاه هزار متر مربع است. ۹۵ درصد از این فضا فرهنگی و با رویکرد علمی آموزشی است. در این مجموعه ۹ سالن سینما هم مستقر است. در هفته‌های گذشته ساعات کار مجموعه‌ها اعلام شد. پس از این اتفاق انتقاد‌هایی به مجموعه باغ کتاب شد.

وی ادامه داد: مجموعه‌های دیگر به این نکته اعتراض کردند که چرا ما باید ساعت ۱۰ شب تعطیل کنیم، اما سینما‌ها بتوانند تا پس از نیمه شب سانس داشته باشند. دلیلی نداشت که یک اتفاق ساده اینقدر سروصدا کند.

مشکلات بودجه حل شد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره مشکلات بودجه این سازمان گفت: مشکلاتی در تعیین بودجه سازمان وجود داشت. تعداد پرسنل سازمان به درستی درج نشده بود و بر همین اساس با کاهش ۳۰ درصدی بودجه مواجه شدیم. جا دارد تشکر کنم از هیات امنا و شهردار تهران که با دستور اکیدشان موضوع را حل کردند.

وی ادامه داد: وقتی بودجه راهبری ما سی درصد کاهش داشته باشد و بودجه برنامه‌ای هم نداشته باشیم، مگر می‌شود یک مجموعه را اداره کرد. شکر خدا که مشکلات بودجه حل شده و برنامه‌هایی که امروز اعلام کردیم براساس حل شدن بخشی از مشکلات بودجه سازمان است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار