کد خبر: 961946
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
تیم پیکه نخستین انگلیسی که به فضا سفر کرد، معتقد است زمان سکونت دائم در ماه فرا رسیده و بشر با ۶ ماه اقامت در ماه می‌تواند آمادگی لازم برای سفر به مریخ را کسب کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: تیم پیکه نخستین انگلیسی که به فضا سفر کرد، معتقد است زمان سکونت دائم در ماه فرا رسیده و بشر با ۶ ماه اقامت در ماه می‌تواند آمادگی لازم برای سفر به مریخ را کسب کند.

وی که به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی کرده و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در آن حضور داشته است، می‌گوید ایجاد پایگاه در ماه قبل از سفر فضانوردان به مریخ امری ضروری است.

قرار است سازمان‌های فضایی آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و ژاپن با همکاری یکدیگر یک ایستگاه فضایی در نزدیکی کره ماه بسازند تا از طریق آن مسافرت فضانوردان و ربات‌ها به سطح ماه به سادگی صورت پذیرد.

این ایستگاه فضایی که Lunar Gateway نام دارد، به دور ماه می‌چرخد و فاصله آن از تنها قمر زمین در کمترین حالت به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

تیم پیکه افزوده است که حضور طولانی مدت در سطح ماه بدون استفاده از این ایستگاه فضایی ممکن نخواهد بود و این کار تجربه کافی را برای سفر به مریخ در اختیار بشر قرار می‌دهد، به اعتقاد وی می‌توان از منابع یخ قطب جنوب ماه هم برای مصرف فضانوردان بهره گرفت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار