کد خبر: 961927
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
حضور عاشقان اهل بیت در بارگاه بی‌بی هاجره‌خاتون واقع در شهر سنندج مصداق بارز ارادت اهل سنت کردستان به امام رضا(ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام است که در این ایام میزبان زائران زیادی از تمامی شهرستان‌های کردستان است.

خبرگزاری جوان استان کردستان/ کویستان عبدالحکیمی؛ امام علی ابن موسی الرضا شاه خراسان بزرگ در دل عاشقان خود در سراسر دنیا، جایگاه و مقام بزرگی دارد که باور نکردنی است.

استان خراسان، به یمن بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) به مشهد مقدس شهرت یافته است و به برکت آن، مسلمانان زیادی از سراسر دنیا هر ساله در تمامی ایام سال برای زیارت آن امام به مشهد مقدس مشرف و به پابوس امام رضا می‌روند.

این بارگاه ملکوتی و مقدس به گونه‌ای در طول  شبانه‌روز از حضور زائرین و از ازدحام عاشقان خود مملو است.

کشور ایران متشکل از یک دین به اسم دین اسلام و دو مذهب اهل تشیع و اهل تسنن است که هر دو ارادت خاصی به حضرت امام رضا و اهل بیت(ع) دارند و برای آنها از دیدگاه مذهبی، معنوی، و دینی، جایگاه ویژه و بالایی برخوردارند.

اهل تسنن نیز با ارادتی بزرگ و مملو از عشق به حضرت امام رضا با زیارت به مشهد مقدس به آن حضرت، همچون برادران و خواهران اهل تشیع خود ایمانی قلبی و عشقی رضایی دارند و برای زیارت و خصوصا، شفا... عاشقانه و نیت کرده به آن دیار مقدس سفر می‌کنند و همانند سایر زائرین و هم‌وطنان دینی و مذهبی خود به پابوس آقا علی ابن موس الرضا مشرف می‌شوند.

استان کردستان به سرزمین مذهب، مسجد و مناره مشهور است و به همین دلیل، وجود مقبره امام‌زادگان زیادی در این شهر باعث شده است تا ارادت مردم این دیار از گذشته تاکنون، روز به روز نسبت به امامان و امام‌زادگان بیشتر و بیشتر شود و دلیل آن هم تنها یک عشق یک‌طرفه از سوی مردم نبوده است بلکه، به ثمر رساندن نیت و آرزوهای قلبی آنها بوده است.

در این میان، می‌توانیم به مقبره و زیارتگاه، «بی‌بی هاجره خاتون» خواهر امام رضا(ع) اشاره کرد که از دیدگاه مردم استان کردستان از هر لحاظ وجود پر خیر برکتی دارد.

به گونه‌ای که مغازه‌داران «بازار سرته‌پوله» سنندج واقع در مسیر زیارتگاه «بی‌بی هاجره خاتون» معتقد هستند که به یمن مبارک این بارگاه مقدس رزق و روزی آنها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است.

«هاجره خاتون» خواهر شاه خراسان حضرت امام رضا(ع) است که سال‌هاست در میان مردم کردستان از لحاظ معنوی، مذهبی، ودینی جایگاهی متمایز و برتری نسبت به سایر امامزادگان در استان کردستان دارد. چرا که، مردم کردستان «بی‌بی هاجره خاتون» را به یمن نام خواهر مبارک امام رضا می‌شناسند و برای او جایگاه ویژه و ارادت خاصی برخوردار می‌شوند. 

این بارگاه ملکوتی و مقدس در سنندج، هر روز بیشتر عصر زیارتگاه دلدادگان خود، که اکثر آنها خواهران و زنان را تشکیل می‌دهند، است و به عشق شاه خراسان حضرت امام رضا از این مکان مقدس زیارت می‌کنند و روح و روان خود را، تشنه لبان به زیارت مشهد مقدس و عشق به اهل بیت(ع) در آنجا جلا می‌بخشند.

 زیارتگاه «بی‌بی هاجره خاتون» در استان کردستان در باور و اعتقادات مذهبی مردم از قدیم تا کنون جایگاه خاصی دارد که بارها و بارها افرادی که  بیماری‌ها خاصی داشتند به عشق و نیت شفا، به زیارت آن بارگاه مقدس می‌آیند.

امام رضا(ع) نیز از دیدگاه اهل تسنن کردستان به شاه بزرگ اهل بیت مشهور است که هر کسی به آرزوی زیارت و پابوس آن حضرت تشنه‌لب است و سیر زائرین و عاشقان او از کردستان، پیر وجوان، یا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.

 انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر