کد خبر: 961923
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
درگیری بارسا و اتلتیکو بر سر گریزمان
گریزمان تازه‌ترین خرید تابستانی بارسا قبل از حضورش در نیوکمپ سروصدای زیادی به پا کرده است. از یک‌سو مبلغ قابل توجه این انتقال و از سوی دیگر عصبانیت اتلتیکو از نحوه این جدایی باعث شده تازه‌ترین خرید کاتالان‌ها روز‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر بگذارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قرار بود تابستان ۲۰۱۸ به جمع کاتالان‌ها اضافه شود، ولی محرومیت اتلتیکو در فصل نقل و انتقالات مانع از حضور گریزمان در بارسا شد و او در اواسط فصل گذشته قراردادش را با اتلتیکومادرید تمدید کرد، اما پس از آن بار دیگر مورد توجه آبی‌واناری‌ها قرار گرفت و در نهایت هم در پایان فصل اخیر با انتشار ویدئویی جدایی‌اش از باشگاه مادریدی را اعلام کرد و سرانجام با عقد قراردادی پنج ساله به جمع کاتالان‌ها پیوست.

گریزمان آخرین قربانی مسی؟
حضور مسی در بارسا کار را برای هر ستاره‌ای سخت می‌کند، به طوری که با به میان آمدن بحث حضور گریزمان در بارسا این سؤال مطرح شد که آیا مهاجم ۲۸ ساله آخرین قربانی فوق‌ستاره آبی‌واناری‌هاست که باید پشت سد این ملی‌پوش آرژانتینی بماند یا گریزمان می‌تواند در کنار ستاره کاتالان‌ها فصل خوبی را پشت سر بگذارد؟

حاشیه‌های تازه‌وارد ۲۸ ساله
داستان پشت خط ماندن گریزمان، اما خیلی طولانی نشد، چراکه حاشیه‌های این بازیکن ۲۸ ساله خیلی زود مسیر نگاه‌ها و تحلیل‌ها به این انتقال را تغییر داد. در واقع همه چیز از اظهارنظر چند هفته قبل گیل مارین، مدیر روخی بلانکو شروع شد. اظهارنظری که مدیران اتلتیکومادرید را چنان برآشفت که نه فقط گریزمان را به تمرینات خود فراخواندند، بلکه بارسا را نیز تهدید به شکایت کردند.

توافق دردسرساز
بند آزادسازی قرارداد گریزمان از اول جولای از رقم ۲۰۰ میلیون یورو به ۱۲۰ میلیون کاهش یافت. گیل مارین، مدیر روخی بلانکو، اما چند هفته قبل اعلام کرد بارسلونا و گریزمان در اواخر فصل با یکدیگر به توافق رسیده بودند و مذاکرات طرفین در کوران بازی‌های حساس اتلتیکومادرید انجام شده بود. اتفاقی که عصبانیت باشگاه مادریدی را به دنبال داشت. در واقع مدیران این باشگاه معتقدند بارسا، بازیکن این تیم را در کوران مسابقات تحریک کرده و با توجه به آنکه توافقات انجام شده بین آن‌ها پیش از آن بوده که مبلغ رضایتنامه این بازیکن کاهش یابد، بارسا باید ۸۰ میلیون یوروی دیگر هم برای جذب این بازیکن بپردازد، به همین دلیل نه فقط قصد پیگیری ماجرا را از طریق وکلای خود دارند، بلکه از گریزمان نیز خواستند تا به تمرینات اتلتیکو بازگردد.

رونمایی بارسا از گریزمان
اتلتیکومادرید در حالی خواهان بازگشت گریزمان به تمرینات این تیم شده که باشگاه بارسلونا عصر جمعه رسماً اعلام کرد آنتوان گریزمان، ستاره فرانسوی و ۲۸ ساله اتلتیکومادرید با مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو راهی نیوکمپ شده و این فصل با پیراهن آبی‌واناری‌ها در لالیگا به میدان می‌رود. این در حالی است که اتلتیکومادرید معتقد است در این انتقال سرش کلاه رفته و با توجه به اینکه توافقات صورت گرفته بین بارسلونا و گریزمان به قبل از تاریخ اول جولای و در تاریخ ۱۴ بازمی‌گردد، کاتالان‌ها باید ۲۰۰ میلیون یورو بپردازند، نه ۱۲۰ میلیون یورو و تا قبل از پرداخت ما‌به‌التفاوت این رقم، انتقال گریزمان قانونی نیست و مادریدی‌ها به شدت آن را پیگیری خواهند کرد!

گریزمان: اکنون وقتش بود
گریزمان، اما بی توجه به حاشیه‌های به وجود آمده و عصبانیت مادریدی‌ها در اولین اظهارنظرش بعد از نهایی شدن انتقالش به بارسا با انتشار ویدئویی می‌گوید: «از وقتی بچه بودم، پدرم به من یاد داد که قطار‌ها فقط یک‌بار از راه می‌رسند. اکنون زمان آن است که یک چالش را در مقصد جدید آغاز کنم. سرانجام مسیر ما به هم رسید. من با همه اراده و تعهدم از پیراهن بارسا دفاع می‌کنم. اکنون زمان ماست.»

تازه‌وارد گران
تمام اتفاقات جالب توجه پیرامون این بازیکن تنها به نحوه انتقالش به بارسا و تهدید‌های اتلتیکو یا حتی داستان پشت خط ماندن مسی برنمی‌گردد. این مهاجم ۲۸ ساله فرانسوی در حالی به عنوان جدیدترین خرید کاتالان‌ها به جمع آبی‌واناری‌ها اضافه شده که مبلغ قرارداد او از مسی بالاتر است!
گریزمان در حالی با مبلغ ۸۰۰ میلیون یورو به بارسا پیوسته که مبلغ قرارداد مسی با بارسا ۷۰۰ میلیون یورو است و همین تفاوت قیمت این سؤال را مطرح می‌کند که آیا گریزمان همان بازیکنی است که به افسانه مسی در کاتالان پایان می‌دهد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار