کد خبر: 961793
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
در دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی استان زمینه های اجرا و نظارت بر سیستم لوله کشی داخلی منازل و ساختمان های مشترکین گاز طبیعی و همچنین ترویج فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: برقراری جریان گاز فقط با تاییدیه نظام مهندسی انجام می شود و این شرکت به هیچ عنوان تغییر در سیستم لوله کشی داخلی گاز بدون تاییدیه سازمان نظام مهندسی را نمی پذیرد و طبق دستورالعمل و قراردادهای اولیه ، درصورت مشاهده و گزارش مامورین این اداره، جریان گاز مصرفی  قطع و وصل مجدد آن منوط به تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

سید مصطفی علوی، با تاکید بر اینکه در هر بخشی از فرآیند گازرسانی کیفیت کار بسیارحائز اهمیت است، افزود: از نصب یک بست ساده تا رنگ آمیزی نهایی علمک ها و .. باید نظارت دقیق انجام گیرد و مهندسین ناظر باید در پیاده سازی ضوابط و استانداردهای نظام مهندسی ساختمان ،بویژه آنجایی که بحث جان و مال مردم در میان است مکلف هستند که سخت گیرانه و با حساسیت بالایی نظارت داشته باشند.

وی، با تقدیر از تلاش های نظام مهندسی ساختمان در راستای رعایت ضوابط و استانداردها در حوزه گازرسانی طی چند سال اخیر، افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار مشترک در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این حجم خدمات با نظارت نظام مهندسی ساختمان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: مسئولیت های اجتماعی دو سازمان ایجاب می کند همکاری های مشترک در راستای کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی افزایش یابد و خوشبختانه طی سال های اخیر اقدامات موثری از سوی شرکت گاز استان در راستای فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز انجام گرفته است.

مهندس علوی، افزود: سال گذشته بالغ بر۴۳۵ دقیقه برنامه رادیو – تلویزیونی به منظور ترویج فرهنگ استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی تولید و پخش گردید همچنین در این راستا تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، معاونت بهداشت و درمان استان انعقاد شد و از ظرفیت های کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری، تریبون های نماز جمعه، شورای اداری استان و شهرستان ها و مطبوعات استان نیز به نحو مطلوبی استفاده گردید.

وی،خاطر نشان ساخت: در بخش خانگی با توجه به افزایش نظارت ها در سیستم لوله کشی و رعایت استانداردهای گازرسانی میزان حوادث کاهش یافته اما در بخش صنعت جای کار بسیاری وجود دارد.

علوی، با اشاره به محوریت گاز در روند توسعه اقتصادی استان گفت: سهم گاز در سبد انرژی استان حدود ۷۰درصد است و در حال حاضر ۹۹٫5 درصد جمعیت استان از این نعمت بهره مند هستند.

وی، بیان داشت: سالیانه حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان مصرف می شود، در صورتی که اقدامات ساده ای مانند عایق کردن ساختمان ها صورت گیرد  میزان قابل ملاحظه ای در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با تاکید بر موضوع واگذاری نظارت بر گاز دو پوندی، گفت: در این راستا از زحمات سازمان نظام مهندسی تشکر می کنیم اما برخی رویه ها ایراداتی  وجود دارد که قابل اصلاح است.

وی گفت: فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان اجرای استانداردها در راستای ایجاد آرامش در جامعه است لذا انتظار می رود نظارت را در بخش های مختلف افزایش یافته و با مهندسین ناظر که خارج از چارچوب و بی توجه به استانداردها کار می کنند برخورد قانونی شود.

در ادامه عسگری،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به واگذاری نظارت بر گاز دو پوندی اظهار داشت: اقدامات مؤثری در ساماندهی کار نظارت و نیز آموزش مجریان صورت گرفته و فرآیند گاز به سوی لوله‏ کشی تو کار در حال تغییر است.

وی، بیان داشت: معتقدم  تا زمانی که نتوانیم استانداردها را رعایت کنیم و کیفیت کار را بالا ببریم نباید مسئولیت کاری را بپذیریم لذا در خصوص موضوع نظارت بر گاز دوپوندی نیز باید ابتدا زیر ساخت آن فراهم گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تصریح کرد: برای تصدی نظارت بر گاز دوپوندی از نظر نیروی انسانی متخصص این پتانسیل در سازمان وجود دارد.

وی، گفت: تأکید بر استفاده از مصالح استاندارد و نیزدقت نظر در تست لوله‏ کشی‏ و اتصالات و علاوه بر آن بررسی کیفیت مسیر دودکش‏ها و نکات ایمنی مرتبط با آن‏ها از مهمترین نکاتی است که در حال حاضر بسیار مورد توجه مهندسان مکانیک ناظر گاز است.

عسگری، نیز بر افزایش رابطه کاری و تعامل طرفین در جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گاز تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار