کد خبر: 961785
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
در اجتماع دختران محجبه صورت گرفت
دختران محجبه تبریزی در اجتماع بزرگ حجاب و عفاف از علایق خود به چادر و ترس و هراس دشمن از چادرهایشان گفتند.

 اجتماع مردمی عفاف و حجاب، میراث ایرانی گرایش جهانی در سنگ فرش ارک مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور زنان و مردان عفیف برگزار شد.

شهدا بارها سفارش کرده‌اند که این حجاب زنان است که خون شهدا را پررنگ‌تر می‌کند و چه زیبا که با سیاهی چادر زنان این خون‌ها پررنگ‌‌تر شود.

بعضی‌ها خیال می‌کنند که حجاب برای زن، محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد کرده است و بنابراین پندار، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است.

اما راه‌حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم به این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا با رضایت مرد از حجاب صرف نظر شود.

حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند بلکه حجاب زن حقی الهی است.


حرمت زن حق‌الله است

حرمت زن، نه به خود زن، نه به شوهر و نه به برادر و فرزندانش اختصاص دارد و همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود؛ چون حرمت زن، حق الله است و خدای سبحان، زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقّت باشد و پیام عاطفه بیاورد.

اگر جامعه‌ای این درس رقّت و عاطفه را ترک کردند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند؛ به همان فسادی مبتلا می‌شوند که در غرب ظهور کرده است.

دشمن همیشه از سیاهی چادرها لرزیده است

عاطفه، دختر ۲۱ ساله حاضر در مراسم علت حضور خود در این اجتماعی را چنین توصیف می‌کند: دشمن هر روز از یک رنگی می‌ترسد؛ یک روز از لباس سبز سپاه، یک روز از لباس خاکی بسیج، یک روز از سرخی خون شهید، یک روز از جوهر آبی انگشتمان، ولی از سیاهی چادری‌ها هر روز به خود می‌لرزد.


چادری‌ها می‌دانند چه لباسی را کجا بپوشند

آیتک دیگر دختر خانم جوان در این اجتماع بزرگ است که به خبرنگار فارس می‌گوید: یک زن با حجاب به این معنا نیست که او آرایش کردن و لباس زیبا پوشیدن را بلد نیست، بلکه او می‌داند که چه بپوشد، کجا بپوشد و برای که بپوشد.

سمیه هم می‌گوید: خواهرم اگر گیسوانت عنوانی است که در شعرها ستایش می‌شود در مقابل حجب و حیای تو عنوانی است که در قرآن ستایش و تکریم شده است.

بهارک نیز از دخترانی است که بر خود وظیفه دانسته تا در این اجتماع شرکت کند ولی نظر متفاوتی داشت.

 

انتقاد از قیمت‌های سنگین چادر و قیمت‌های ارزان ساپورت

به گفته او قیمت لباس‌های حجاب بسیار گران است و هر کسی نمی‌تواند از عهده خرید آن برآید در حالیکه لباس‌های نامناسب مانند ساپورت و مانتو جلو باز را می‌‌توان در هر ارزانسرایی پیدا کرد.

او می‌گوید: وقتی یک چادر معمولی دخترانه ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد قطعاً یک دختر به سمت خرید مانتوهای متنوع با قیمت ۸۰ هزار تومان خواهد رفت.

 

زهرا دختر ۲۸ ساله حاضر در اجتماع به خبرنگار فارس در تبریز می‌گوید: البته گاهی در بین محجبه‌ها نیز تحجر دیده می‌شود و چنان آرایش و لباس‌های خودنمایی زیر چادر می‌پوشند که برازنده نیست.

او ادامه می‌دهد: حواسمان باشد تا زیر سنگینی چادر وقیح نشویم چراکه وقتی حجاب انتخاب می‌شود یعنی نماینده حضرت زهرا(س) هستیم و باید مراقب رفتار و کردارمان باشیم.

فاطمه دختر کوچکی است که به همراه مادر خود در این مراسم شرکت کرده است و با حجاب زهرایی خود زیبایی وصف‌نشدنی به اجتماع بخشیده است.

او می‌گوید: حجابم اجباری نیست بلکه آن را عاشقانه انتخاب کرده‌ام.

سحر می‌گوید: من چادرم را دوست دارم، چرا که سیاهی‌اش نشانه رفته و بر زمین نشانده است.

او ادامه می‌دهد: من چادرم را دوست دارم، چراکه سنگینی نجابتش، کمر دشمنان را و حصار امن و ایمنش را خم کرده و نقشه‌های بدخواهان و هرزه‌دلان را نقش بر آب کرده است.

به گفته این دختر محجبه ، چادر سلاح زنان در جنگ نرم با دشمن است که خاکریزهای آنان را ماهرانه فتح می‌کند که بدون این سلاح قافیه جنگ از همان ابتدا فرو می‌نشیند.

به راستی چادر میراث مادری شیعیان است؛ پارچه سیاهی که تنها کوردلان روزگار تاب دیدنش را ندارند و تو ای بانو در جنگ نرم امروز، پررنگ‌ترین و پیش رفته‌ترین سلاح همین چادری است که بر سر داری پس محکم نگاهش دار و با کوردلان زمانه،  ستیز کن که امتداد سرخی خون شهدا سیاهی چادر تو است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر