کد خبر: 961766
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: درخت انقلاب تاکنون در برابر انواع ناملایمات به خوبی مقاومت کرده است.

حجت‌‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۱ تیر‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با قرائت آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف، اظهار کرد: در این آیه خداوند نشانه مسلمانان را در گام نخست، اجرای امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کند و مسلمان واقعی در جهت تقویت معروف‌ها ساعی و تلاشگر است و در قبال منکرها شدت عمل و قاطعیت به خرج می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد منکرات را عمل منکر نمی‌شمارند و از ارتکاب آن ابا ندارند، بیان کرد: برخی منکرات مانند بی‌حجابی، آهنگ‌های نامناسب، معاملات غیراصولی و ... به عنوان منکر شناخته نمی‌شوند و یکی از رسالت‌های آمر به معروف و ناهی از منکر همانا شناساندن معروف و منکر در جامعه از طریق تشویق یا تذکر است.
 
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به هفته «عفاف و حجاب»، تصریح کرد: حجاب و عفاف جزو واجبات قرآنی و دینی است و به یاد داشته باشیم که حمله وحشیانه رضاخان به مسجد گوهرشاد حمله به کسانی بود که از این فریضه مهم دینی به دفاع برخاستند و در این راه خون‌ها ریخته و جان‌ها تقدیم شد که همین امر ضرورت همگامی مردم و دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی را برای جلوگیری از گسترش بی‌بندوباری مشخص می‌کند.
 
امام جمعه شهرکرد با یادآوری هفته کرامت و دو میلاد فرخنده این ایام، بیان کرد: ما به محبت امام هشتم شیعیان(ع) که امام ستیزه‌گری، ماندگاری، مروج مکتب اهل بیت(ع) و برپادارنده دین خداست می‌بالیم اما باید توجه داشت که این محبت در عرصه عملی نیز به منصه ظهور برسد.
 
وی سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان را یادآور شد و افزود: این نهاد وظیفه حاکم ساختن روح اسلام را در  قوانین بر عهده دارد و انصافاً در زمینه اسلامیت و صیانت از قوانین و تطبیق آن‌ها با قوانین خوب عمل کرده و باید به تعبیر رهبری معظم و در جهت جلوگیری از «ورود افراد ناخالص به نظام» تلاش کند که این مهم به ویژه در تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات بسیار متبلور است.
 
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه درخت انقلاب تا کنون در برابر انواع ناملایمات به خوبی مقاومت کرده مسئله برجام را یادآور شد و افزود: برجام آزمون روشنی بود و رهبری علی‌رغم مخالفتشان برای مذاکره، اجازه را صادر کردند تا همگان عملی نبودن مذاکره را ببینند و تجربه کنند.
 
وی با اشاره به دو نکته مهم در موضوع پذیرش مذاکره از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان مذاکره همراه با شرایط را پذیرفتند که اگر این شرایط رعایت می‌شد شاهد مشکلات امروز نبودیم.
 
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و اروپا در قبال برجام، خاطر نشان کرد: امروز دیگر روز مذاکره نیست و در روی همان پاشنه نمی‌چرخد چرا که ابهام‌زدایی شده و همگان بر این واقعیت واقفند که مذاکره با آمریکا به نتیجه نمی‌رسد.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد، گفت: این جلسات و جلساتی که با حضور عالمان دینی در استان برگزار می‌شود نقش مهمی در ارتقای معرفت خانواده‌ها و به دنبال آن، سلامت جامعه دارد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر