کد خبر: 961755
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
شهردار اسبق تهران امروز محاکمه می‌شود
در حالی که محمد‌علی نجفی، شهردار اسبق تهران صبح امروز به جرم قتل همسرش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود، برادر میترا استاد گفت که بر خلاف تلاش‌های خانواده قاتل برای گرفتن رضایت ما همچنان اصرار به قصاص محمد‌علی نجفی داریم و در دادگاه هم برای متهم درخواست قصاص خود را تکرار می‌کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مسعود استاد درباره اولین جلسه محاکمه محمد‌علی نجفی به خبرنگار‌ما گفت: پس از قتل میترا استاد، خانواده ما به عنوان اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند و هنوز هم همچنان اصرار به قصاص متهم داریم. وی ادامه داد: پس از اینکه پرونده متهم برای تعیین زمان رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد، از سوی خانواده و نزدیکان قاتل تلاش‌های زیادی شد تا از خانواده ما رضایت بگیرند. آن‌ها چندین بار برای گرفتن رضایت به خانواده ما مراجعه کردند، اما پدر و مادرم حاضر به گذشت نشدند. امروز قرار است ساعت ۹‌صبح متهم محاکمه شود و خانواده ما نیز در جلسه حضور خواهند داشت و در آن جلسه هم برای متهم درخواست قصاص خود را تکرار می‌کنیم و منتظر رأی دادگاه می‌مانیم تا به حق قانونی‌مان برسیم.
محمدعلی نجفی صبح روز هفتم خردادماه امسال همسر دومش به نام میترا استاد را با شلیک چند گلوله در حمام خانه‌اش حوالی سعادت‌آباد به قتل رساند و از آنجا به شهر قم گریخت. در حالی که مأموران در تعقیب وی بودند، متهم عصر همان روز خودش را به مأموران آگاهی تهران معرفی و به قتل همسرش اعتراف کرد. پرونده متهم پس از تحقیقات تکمیلی از سوی قاضی دشتبان برای رسیدگی به دادگاه یک کیفری استان تهران فرستاده شد. بر اساس تاریخ اعلام شده محمد علی نجفی صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به صورت علنی به جرم قتل همسرش محاکمه می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
اصرار بر قصاص مغایر آیات قران است طبق آیه زیر مرد در مقابل زن قصاص نمیشود :
البقرة : 178 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخيهِ شَيْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَليمٌ
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، در باره كشتگان، بر شما [حقّ‏] قصاص مقرر شده: آزاد عوض آزاد و بنده عوض بنده و زن عوض زن. و هر كس كه از جانب برادر [دينى‏] اش [يعنى ولىّ مقتول‏]، چيزى [از حق قصاص‏] به او گذشت شود، [بايد از گذشت ولىّ مقتول‏] به طور پسنديده پيروى كند، و با [رعايت‏] احسان، [خونبها را] به او بپردازد. اين [حكم‏] تخفيف و رحمتى از پروردگار شماست پس هر كس، بعد از آن از اندازه درگذرد، وى را عذابى دردناك است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار